شناسهٔ خبر: 66220747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: طی بازه زمانی ۱۵ اسفند پارسال تا پایان ۲۴ فروردین و عید فطر امسال ۱۲ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۳۷۶ زائر به این استان سفر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد عصر پنجشنبه در آیین شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد اظهار کرد: طی این مدت متوسط بهره‌برداری از مراکز اقامت رسمی و موقت و اضطراری ۳۶ درصد بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز استان در سال ،۱۴۰۰، ۷۴ نقطه بوده است افزود: این نقاط اکنون با تلاش مسوولان به ۱۹ نقطه کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: با توجه و اهتمام رییس جمهور مجموعه مصوبات کارگروه ملی زیارت به عنوان مصوبات دائمی تلقی و ابلاغ شد.

استاندار خراسان رضوی نیز گفت: بین مسئولان استان وحدت و همکاری و انسجام بسیار خوبی در سطوح مختلف برقرار است.

یعقوبعلی نظری افزود: در خراسان رضوی ظرفیت اجرایی مردمی و حاکمیتی خوب و تجارب ارزنده ای پای کار است و همین موضوع باعث شد که با وجود ورود بیش از۱۲ و نیم میلیون نفر به استان با هیچ مشکلی مواجه نشویم.

جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز با بیان اینکه گفت: این استان رتبه نخست حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و رتبه دوم بخش هوایی را کشور را کسب کرده است، افزود: طبق آمار ۲۵ میلیون و ۸۲۴ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد رشد داشت، همچنین تلفات جاده‌ای امسال ۱۵ درصد و تصادفات ۲۶ درصد کاهش داشته است.

سید جواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز گفت: در تعطیلات نوروزی ۵۹ بازارچه با بیش از ۸۸۰ غرفه صنایع دستی در ۱۸ شهرستان استان برپا شد و طی این مدت ۴۰۰ هزار نفر از موزه های استان بازدید کردند.

سرهنگ هادی امیدوار، رییس پلیس راهور خراسان رضوی نیز گفت: در ایام شب‌های قدر، پنج میلیون نفر به حرم مطهر رضوی مشرف شدند که این تعداد جمعیت به خوبی و بدون مشکل مدیریت شد.

آیین شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد با حضور مسوولان ارشد خراسان رضوی و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد.

نظر شما