شناسهٔ خبر: 66215684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

رگبار باران و بارش تگرگ میهمان عصرگاهی اردبیلی ها

اردبیل_ مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با صدور هشدار سطح زرد شماره هواشناسی رگبار باران و بارش تگرگ از عصر امروز در اردبیل دور از انتظار نیست.

صاحب‌خبر -

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از ناپایداری های فصلی و محلی به ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر در اردبیل است.

وی زمان شروع این پدیده جوی را عصر پنج شنبه تا سه شنبه هفته آینده اعلام و خاطرنشان کرد: رگبار باران، رخداد رعدوبرق، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندباهای موقتی پدیده غالب در هفته آینده خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی اردبیل منطقه اثر این پدیده جوی را تمامی مناطق استان دانست و بیان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی به دلیل بارندگی های رگباری و اصابت صاعقه به ویژه در نواحی کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

کوهی با توصیه به شهروندان در خصوص رعایت دستورالعمل های سطح زرد شماره چهار هواشناسی گفت: مردم با اجتناب از اطراق و تردد در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر تمهیدات لازم برای حفاظت از تولیدات کشاورزی را اندیشیده و در انجام هرگونه عملیات کشاورزی احتیاط را رعایت کنند.

نظر شما