شناسهٔ خبر: 66212013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳ هزار فرصت شغلی پارسال در خراسان‌شمالی ایجاد شد

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۳ هزار فرصت شغلی در سال گذشته با هدف تحرک اقتصادی در استان ایجاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی اظهار کرد: این فرصت های شغلی با پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.

وی افزود: نظارت بر نحوه اجرای طرح ها و هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده، بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که شیوه نامه نظارت بر عملکرد طرح ها صادر شده است تا مورد رصد قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر راستی آزمایی طرح های اشتغال نیز تاکید و گفت: ایجاد شغل باید بتواند به معیشت و درآمد شهروندان کمک کند.

فخرموحدی با اشاره به اینکه بانک ها محدودیت های پرداخت تسهیلات را اعلام کنند، گفت: بانک ها باید موانع و محدودیت های موجود برای عدم پرداخت تسهیلات شناسایی و به شکل مکتوب اعلام کنند تا مراتب به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی تنها مشکلات مالی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از این واحدها مشکلات مدیریتی و حقوقی نیز دارند که رفع موانع و فعال سازی مجدد آنها در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

خراسان شمالی ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی با ۲۸۷ واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار و ۵۷۰ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما