شناسهٔ خبر: 66211627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه

فرماندار سلطانیه گفت: نوروز امسال ۲۱ هزار گردشگر از آثار تاریخی این شهرستان بازدید کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ براتی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه گردشگران و مسافران نوروزی از سه اثر فاخر شهرستان شامل گنبد جهانی سلطانیه، معبد اژد‌ها و خانقاه چلبی اوغلی بازدید کردند.

وی افزود: در تعطیلات عید سعید فطر در روز‌های ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه نیز پنج هزار نفر از آثار تاریخی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه معبد اژد‌های سلطانیه ثبت ملی شده و همین مسئله افزایش بازدید‌ها و جذب بیشتر گردشگران را در پی داشته است، ادامه داد: طبق آمار‌ها گنبد سلطانیه نیز در بین ۲۶۰ موزه و پایگاه کشور در رتبه ۲۳ به عنوان یک اثر پربازدید قرار گرفت.

براتی به حضور ۱۴ گردشگر خارجی در تعطیلات نوروزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این گردشگران اغلب از کشور‌های جنوب شرق آسیا شامل چین، ژاپن و کره جنوبی و همچنین اروپا در این شهرستان حضور یافتند.

وی افزود: مجموع بازدید‌ها از آثار تاریخی شهرستان نشان می‌دهد گردشگری در این شهرستان رونق گرفته است؛ البته تحقق و استمرار این مهم به تداوم حمایت‌ها و جذب سرمایه گذاری‌ها نیاز دارد.

فرماندار سلطانیه گفت: جشنواره‌های مختلفی در شهرستان با هدف معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی سلطانیه برگزار می شود.

براتی افزود:  جشنواره گل محمدی و گلاب گیری خردادماه امسال در این شهرستان برگزار می شود.


شهرستان سلطانیه در ۴۵ کیلومتری زنجان واقع شده است.

نظر شما