شناسهٔ خبر: 66210642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه ۲۰ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - فرماندار سلطانیه گفت: در تعطیلات نوروزی امسال از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ۲۱ هزار گردشگر از آثار تاریخی این شهرستان بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا براتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگران و مسافران نوروزی در این مدت از سه اثر فاخر شهرستان شامل گنبد جهانی سلطانیه، معبد اژدها و خانقاه چلبی اوغلی بازدید کردند.

وی اضافه کرد: در تعطیلات عید سعید فطر در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین نیز پنج هزار نفر از آثار تاریخی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

این مسوول با بیان اینکه معبد اژدهای سلطانیه ثبت ملی شده و همین مساله افزایش بازدیدها و جذب بیشتر گردشگران را در پی داشته است، ادامه داد: طبق آمارها گنبد سلطانیه نیز در بین ۲۶۰ موزه و پایگاه کشور در رتبه ۲۳ به عنوان یک اثر پربازدید قرار گرفت.

وی به حضور ۱۴ گردشگر خارجی در تعطیلات نوروزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این گردشگران اغلب از کشورهای جنوب شرق آسیا شامل چین، ژاپن و کره جنوبی و همچنین اروپا در این شهرستان حضور یافتند.

براتی افزود: مجموع بازدیدها از آثار تاریخی شهرستان نشان می دهد گردشگری در این شهرستان رونق گرفته است، البته تحقق و استمرار این مهم به تداوم حمایت ها و جذب سرمایه گذاری ها نیاز دارد.

وی با اشاره به تقارن بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان در سال جاری، گفت:برخلاف پیش بینی ها این موضوع موجب کاهش حضور گردشگران و مسافران نوروزی در شهرستان سلطانیه نشد.

فرماندار سلطانیه با تاکید بر جذب گردشگران بیشتر به شهرستان، خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی ها تلاش می شود جشنواره های مختلفی در سطح شهرستان با هدف معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهرستان برگزار شود.

وی یادآور شد: بر این اساس جشنواره گل محمدی و گلاب گیری خردادماه و جشنواره برداشت محصولات باغی و کشاورزی طی ماه های بعد در شهرستان برگزار خواهد شد.

شهرستان سلطانیه در ۴۵ کیلومتری زنجان واقع شده است.

نظر شما