شناسهٔ خبر: 66203143 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر امور اراضی آذربایجان‌غربی؛

افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود.

صاحب‌خبر -

افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر امور اراضی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث توجیه اقتصادی کشاورزی، بهینه شدن فعالیتها، افزایش بهره‌وری منابع و در نهایت توسعه پایدار بخش کشاورزی می‌شود.

مجتبی روح الامین، با بیان اینکه تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی یکی از اولویتهای مهم سازمان امور اراضی کشور است، افزود: یکی از دلایل افزایش هزینه‌های تولید در کشور، خردشدن اراضی و کشاورزی سنتی است.

روح الامین، با اشاره به اینکه باید به سمت کشاورزی مکانیزه و کلان قدم برداریم و گام اول یکپارچه‌سازی اراضی است،افزود: برای اجرای این طرح نمی‌توان نسخه واحدی برای کل استان درنظر گرفت و با توجه به شرایط باید برای هر منطقه از روشهای جداگانه‌ای بهره برد.

وی اظهار کرد: موفقیت بیشتر دولت در طرح یکپارچه‌سازی زمینهای کشاورزی الزاماتی هم نیاز دارد، از جمله اینکه برای ارث وراث، باید قانونی وضع شود که زمینها را خرد نکنند و مشوق‌های نقدی و تسهیلاتی برای این کار در نظر گرفته شود.

مدیر امور اراضی استان گفت: مدیران جهاد کشاورزی شهرستا‌ها، مسئولان امور اراضی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان باید در رابطه با تجمیع و یکپارچه‌سازی کشاورزی اهتمام بیشتری داشته باشند و از رو‌های ترویجی و تشویقی استفاده کنند تا در نهایت موارد در کارگروه تصمیم‌گیری و نهایی شود.

 روح الامین اضافه کرد: شهرستانهای اشنویه، سلماس، بوکان، پلدشت، چالدران، تکاب، شاهیندژ و مهاباد نسبت به معرفی پایلوت به مساحت ۵۰۷ هکتار اقدام کرده اند که ۴۶ هکتار منجر به تجمیع اسناد و معرفی به اداره ثبت برای صدور سند تجمیعی و ۱۳ هکتار مبنی بر یکپارچه سازی کشت شده است.

نظر شما