شناسهٔ خبر: 66200493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوشش ۸۸ درصدی اینترنت روستایی در مراغه

مراغه- ایرنا- سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پوشش اینترنت روستایی بر اساس برنامه ششم توسعه باید به ۸۰ درصد برسد، گفت: این میزان در مراغه بالاتر از حد انتظار و ۸۸ درصد است. 

صاحب‌خبر -

«قاسم جلیلی‌نژاد» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای راهبری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی که در مراغه برگزار شد، به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نسبت به پوشش ۸۸ درصدی اینترنت روستایی در مراغه قانع نیستیم و در جلسه امروز با حضور نمایندگان اپراتورها، برای پوشش اینترنت روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان تا پایان سال برنامه‌ریزی شد.

پوشش ۸۸ درصدی اینترنت روستایی در مراغه جلسه شورای راهبری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی در مراغه تشکیل شد

وی با بیان اینکه پوشش اینترنت روستایی رفته‌رفته سخت می‌شود، بیان کرد: روستاهای باقیمانده دارای جمعیت کمتر و راه دسترسی صعب‌العبور هستند اما با این وجود نسبت به گسترش عدالت در توزیع زیرساخت‌ها متعهد هستیم.

برنامه‌ریزی برای پوشش اینترنت ۲۹ روستای مراغه

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: اکنون ۲۹ روستای مراغه فاقد پوشش اینترنت است که برای احداث سایت‌ها و نصب دکل‌های آنها در جلسه روز جاری برنامه‌ریزی شد.

«جلیلی‌نژاد» با بیان اینکه این روستاها تا پایان سال تحت پوشش شبکه اینترنت قرار می‌گیرد، اضافه کرد: توسعه اینترنت روستایی ضامن ارایه خدمات دولت الکترونیک است.

وی همچنین از روند اجرای طرح اتصال منازل و کسب‌وکارهای مراغه به اینترنت پرسرعت شبکه فیبرنوری انتقاد کرد و افزود: نسبت به سرعت عمل و کیفیت کار در این طرح رضایت وجود ندارد و نماینده شرکت «مبین نت» در جلسه امروز توضیحاتی ارایه داد.

به گفته وی سرعت عمل در اجرای طرح و کیفیت حفاری طی ۲ ماه آینده در مراغه افزایش می‌یابد و تعیین ضرب‌الاجل برای اتمام آن از مصوبه‌های جلسه امروز شورای راهبری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش ایرنا در این جلسه مدیران‌کل زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات از جمله ارتباطات زیرساخت، پست، تنظیم مقررات و پست بانک حضور داشتند و چالش‌های پیش‌روی زیرساخت‌های ارتباطی مراغه را مورد بررسی قرار دادند.

قبل از شروع جلسه شورای راهبری نیز میز خدمت در محل فرمانداری مراغه تشکیل، و به برخی از درخواست‌های مردم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیدگی شد.

نظر شما