شناسهٔ خبر: 66197455 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست کمیته‌های مقاومت فلسطین برای همبستگی با اسرای فلسطینی

زینب غلامی

کمیته‌های مقاومت در فلسطین خواهان تشدید خشم مردمی در همبستگی با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کمیته‌های مقاومت در فلسطین در بیانیه‌ای به مناسبت روز «اسیر فلسطینی» اعلام کرد: ما تمام ملت فلسطین را به تشدید خشم مردمی در همبستگی با اسرایمان در زندان‌های رژیم نازی دعوت می‌کنیم. اسرای ما با شکنجه و اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها مواجه هستند.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، در این بیانیه آمده است: اسرای ما در معرض شکنجه‌های شدید و هدفمند از سوی رژیم اشغالگر با دستور ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی قرار می‌گیرند. مسیر پایداری، انقلاب و مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت.

دفتر دولتی اطلاع رسانی در غزه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم به مسؤولیت‌های اخلاقی، انسانی و قانونی خود عمل کرده و برای حمایت از اسرا در برابر اقدامات متجاوزانه کابینه نژادپرست و کینه توز رژیم صهیونیستی فورا وارد مداخله شود.

در این بیانیه تاکید شده است: ما از سازمان‌های بین‌المللی و حقوقی می‌خواهیم تمام تلاش خود را برای آزادی فوری اسرا به ویژه اسرای بیمار، کودکان و زنان به کار گیرند. این اسرا در شرایطی بسیار سخت و غیر قابل تصور در زندان‌های رژیم صهیونیستی زندگی می‌کنند و در معرض انواع شکنجه‌ها قرار دارند.

دفتر اطلاع رسانی غزه تاکید کرد: ما از تمام رسانه‌های فلسطینی، عربی و بین‌المللی می‌خواهیم موضوع اسرا و بازداشت شدگان در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار دهند. رژیم اشغالگر از هفت اکتبر بیش از ۵۰۰۰ فلسطینی از نوار غزه را بازداشت کرده است.

پیش از این جنبش حماس نیز خواهان ایجاد یک جنبش جهانی برای حمایت و کمک به اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و آزادی آن‌ها از این زندان‌ها شد.

هزاران اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که در معرض بدرفتاری و تحقیر و شکنجه از سوی اشغالگران قرار می‌گیرند. این رژیم از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر بازداشت فلسطینی‌ها و اقدامات متجاوزانه علیه اسرا از جمله شکنجه آن‌ها را افزایش داده است.

انتهای پیام

نظر شما