شناسهٔ خبر: 66192655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آرزوی چندین ساله روستاهای شرق جاسک برای راه مناسب/ روزهای بارانی استرس اهالی دوچندان می‌شود

علیرضا صالحی

راه و مسیر دسترسی به مراکز شهرستان‌ها یکی از مشکلات جدی مردم روستاهای شرق جاسک ازجمله نوگین، گیشدان و جانوری است، تاجایی که در شرایط بحرانی مجبور می‌شوند مسیر را با موتور و وانت طی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، زیبایی، آب و هوای مناسب‌تر، دوری از سرو صدا و دغدغه‌های روزمره زندگی شهری، روستاها را از دور دلنشین نشان می‌دهد.

در کنار همه خوبی‌ها و مزایا، اگر مجبور باشیم در شرایط بحرانی به مرکز شهرستان‌ها و استان دسترسی داشته و نداشتن راه‌های مناسب به استرس و ناامیدی لحظه‌ای منجر شود، می‌توانیم سختی‌ها را هم لمس کنیم.

مردم نوگین، گیشدان و جانوری در بخش لیردف شهرستان جاسک، سال‌هاست منتظر تحقق وعده‌های هموار شدن راه‌ها هستند، با اینکه راهداری به طور موقت این مسیرهای کوهستانی را بازگشایی کرده، اما همچنان با یک بارندگی و یا حتی طغیان رودخانه‌های جنوب کرمان، راه بر روی مردم بسته می‌شود و در شرایط بحرانی و بیماری باید سختی راه را با موتورسیکلت و وانت به جان بخرند، به کنار رودخانه هم که برسند پلی برای عبور نیست و باید به برانکارد روی بیاورند.

به گفته، صادق تاجویی، دهیار یکی از روستاهای نوگین و گیشدان، نه تنها در شرق استان، بلکه بارش‌های جنوب کرمان هم برای آن‌ها مشکل ساز می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: در رودخانه سدیچ وضعیت به گونه‌ای است که عبور از آن به سختی انجام می‌شود و نیازمند نصب پل هستیم.

این دهیار با اشاره به وضعیت سخت عبور و مرور عنوان می‌کند: در چند وقت اخیر مادر بارداری باید به مراکز درمانی مراجعه می‌کرد و در شرایط بحرانی قرار داشت، اما مجبور شدیم او را با وانت تا دم رودخانه ببریم و برای رسیدن به عوامل اورژانس هم با برانکارد از رودخانه عبور دادیم.

تاجویی که دهیار روستای گورسر است با اشاره به مشکل آنتن‌دهی در این مناطق اظهار می‌کند: اگر در وضعیت اورژانسی باشیم، علاوه بر وضعیت نامناسب راه‌ها، آنتن‌دهی مناسبی هم نداریم تا درخواست کمک کنیم و برای رسیدن به یک درمانگاه ساده در لیردف باید ساعت‌ها منتظر باشیم.

وی ادامه می‌دهد: البته این درمانگاه هم پاسخگوی نیازها نیست و گاهی بیماران مجبور می‌شوند با دردهایی که دارند تا بندرعباس و میناب بروند.

یکی از اهالی منطقه هم با گلایه از وضعیت نامناسب راه‌ها می‌گوید: در حالت عادی هم برای اینکه مسیر ۷۰ کلیومتری تا لیردف را طی کنیم متحمل زحمت می‌شویم و این کار براحتی ممکن نیست، این وضعیت در روزهای بارانی چندین برابر می‌شود.

علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته توسط راهداری، راه‌های روستایی هنوز هم نیازمند توجه جدی هستند، دسترسی به راه مناسب یکی از مواردی است که حق همه مردم است، باید وضعیت به‌گونه‌ای باشد تا در روزهایی که شاهد بارش باران هستیم، این رحمت الهی به سختی، رنج و اضطراب برای مردم تبدیل نشود.

انتهای پیام

نظر شما