شناسهٔ خبر: 66190228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وعده ای برای تنبیه سخت

خرم آباد - ایرنا - ایرانیان بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه امسال را از یاد نخواهند برد، صبحی تماشایی که حال خوش مردم کشور را به یکدیگر پیوند داد و دنیا را به تماشای اقتدار یک ملت نشاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساعت حدود ۲ نیمه شب را نشان می داد و اکثر مردم در خوابی عمیق آرمیده بودند، فضای مجازی از غرشی سهمگین خبر داد، غرشی که نه دلهره آور بلکه غرور انگیز بود، با اینکه شب از نیمه گذشته بود اما همه به کوچه آمده بودند و بانگ "الله اکبر" سر می دادند و برای تحقق یک وعده شادمان بودند.

نواهای شادی و بانگ های "الله اکبر" و "مرگ بر اسراییل" در همه فضای شهر آنهم در نیمه های شب حکایت از رضایت داشت، هرگز شادی مردم و بانگ های "الله اکبر" پی در پی را که سر می دادند از یاد نخواهم برد، همسایگان در حال صحبت از وعده ای صادق بودند.

یکی می گفت کجایند کسانی که اقتدار موشکی ایران را توهمی بیش نمی خواندند، دیگری می گفت امشب خواب بر اسراییل غاصب حرام است، پیری، روزگار سرد و گرم چشیده هم گفت شیر مادر و نان پدر حلالتان که اینگونه دل مردم را شادمان کردید، هرکه چیزی می گفت اما در مجموع همه معتقد بودند که اسراییل زیادی دور برداشته است و نیازمند یک سیلی محکم برای نشستن سر جایش است.

تلفن های همراه چقدر در آن شب تماشایی کارایی داشت، اخبار لحظه ای ارسال موشک ها و پهپادهای ایرانی در فضای مجازی به سرعت مخابره و دست به دست می شد و همه با جدیت در حال کنکاش برای به دست آوردن اخباری دقیق از آخرین وقایع بودند که پیرو آن بیانیه های سپاه پاسداران بود که حکایت از امنیت در مرزهای زمینی و هوایی داشت.

قدرت بازدارندگی ایران بر همه روشن شد

یک شهروند لرستانی در این باره به ایرنا گفت: قدرت بازدارندگی ایران اکنون بر تمامی کشورها روشن شده و این برای هر ایرانی غرورآمیز است که نیروهای مسلح آن هرگز اجازه تعدی به خاک کشور را نمی دهند.

وی بیان کرد: برخی معتقدند که ایران نباید به اسراییل حمله می کرد در حالی که به شخصه اعتقاد دارم این اقدام جمهوری اسلامی پاسخی به تجاوزگری ها و زیاده خواهی های این رژیم جعلی بود، چرا باید یک کشور جعلی به خود اجازه حمله به کنسولگری ایران و شهید کردن افسران ارشد و فرماندهان نظامی ما را بدهد پس این حق ماست که در مقابل تجاوزات این رژیم پاسخی کوبنده بدهد.

اقتدار نظامی ایران مانع هر تجاوزی است

یک شهروند لرستانی دیگر اعتقاد دارد که اکنون زمان آن رسیده است که کشورهای زیاده خواه سراسر جهان بدانند اقتدار نظامی ایران مانع تجاوز به خاکمان است و جمهوری اسلامی هیچگاه تمایلی به جنگ و خشونت ندارد اما در مقابل زیاده خواهی و تجاوز هم سکوت نمی کند.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که هرگاه فرزندان این آب و خاک ترور شده اند دستان کثیف جنایتکاران اسراییلی و آمزریکایی در این ترورها به خون آغشته بوده و اکنون زمان خویشتن داری و سکوت به پایان رسیده است و باید این جنایتکاران سیلی محکمی بخورند.

این شهروند لرستانی تصریح کرد: بدون شک در هر حادثه تروریستی که سال های اخیر در کشور رخ داده همیشه به صورت مستقیم یا نیابتی رژیم غاصب اسراییل و آمریکا نقش داشته اند و این اقدام جمهوری اسلامی پاسخی کوچک به جنایت های بزرگ آنان است.

وی عنوان کرد: بسیاری از افراد همیشه می گفتند آیا لازم است که ایران برای تسلیحات نظامی هزینه کند؟ اما امروز بر همه ثابت شد که اگر قدرت بازدارندگی نداشته باشیم هیچ امنیتی هم در مرزها و داخل کشور نداریم.

جمهوری اسلامی اصلی ترین مانع در برابر قلدری اسراییل و آمریکا است

یک تحلیلگر مسایل سیاسی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بدون شک حمله ایران به اسراییل بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، دفاع مشروع و مهمترین رویداد قرن بود و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی باید عبرت بگیرند و بدانند که جمهوری اسلامی ایران از هیچ قدرتی نخواهد ترسید و بعنوان هفتمین قدرت نظامی دنیا هرگونه تجاوز و تحرک بدخیم علیه ملت و منافع ملی کشورش را نمی‌پذیرد.

حمیدرضا قاسم پور افزود: ایران یکی از اصلی ترین موانع در برابر قلدری و هژمونی آمریکا و اسراییل است و اشتباه محاسباتی اخیر این رژیم غاصب در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق باعث به خطر افتادن منافع ایالات متحده آمریکا در منطقه شد.

وی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در بدترین و حساسترین شرایط قرار دارد چراکه هم قدرت پوشالی و ضعف امنیتی و نظامی اش به دنیا ثابت شد و هم تحت فشار افکار عمومی جهان قرار گرفت، از طرفی آمریکایی ها نیز فهمیدند که نمی توانند تحت هیچ شرایطی وارد جنگ با ایران شوند و این رژیم کودک کش باید عقب نشینی و شکست مفتضحانه در مقابل جبهه مقاومت را بپذیرد.

اقتدار ایران عامل خطر منافع استراتژیک آمریکایی ها و غربی ها

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه در تیررس موشک و پهپادهای جمهوری اسلامی ایران بوده و منافع راهبردی آمریکا در محاصره ایران است بنابراین همدستان اسراییل باید آگاه باشند که دشمنی ایران با این رژیم غیر قانونی، یکی از اصول اساسی دکترین انقلاب اسلامی می باشد.

قاسم پور افزود: آمریکایی ها و غربی ها از ۷۲ سال پیش بارها اعلام کرده اند که ایران در مهمترین منطقه و چهار راه جهان قرار دارد و به لحاظ دارا بودن نفت و گاز ممکن است به یکی از قدرت‌های نظامی جهان تبدیل شود و باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها مانع به وجود آمدن چنین وضعیتی شد، به این دلیل سیاست دخالت در امور کشورهای منطقه خاورمیانه را همراه با بریتانیا با اعزام نیروها و ناوهای حامل جنگنده پیاده کردند.

وی گفت: ایالات متحده آمریکا، انگلیس و اسراییل بدانند که ایران دیگر ایران زمان حکومت پهلوی نیست که در خدمت سیاست‌های آنها باشد و در زمین آنها بازی کند چراکه اهداف و سیاست های جمهوری اسلامی ایران مخالف سیاست‌های غلط آنها و تهدیدی برای منافع هم‌ پیمانانشان در منطقه است.

وی تاکید کرد: نفوذ جمهوری اسلامی در لبنان، سوریه، عراق و یمن نشان از اهمیت، اقتدار و جایگاه ویژه ایران در منطقه و به خطر افتادن منافع استراتژیک آمریکایی ها و غربی ها است.

جنگ علیه ایران فاجعه ای بزرگ برای همه خواهد بود

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: آمریکا نمی تواند به تنهایی وارد جنگ نظامی مستقیم با دیگر کشورها خصوصا ایران شود و برای حمله به ایران نیاز به ائتلاف بین المللی دارد که این اتفاق نخواهد افتاد چراکه بسیاری از کشورهای دنیا برای رویارویی با ایران، همراه آمریکا نیستند و اگر آمریکا و اسراییل بخواهند وارد جنگ با ایران شوند دروازه های جهنم را بر روی خود خواهند گشود چون جایگاه و موقعیت جغرافیایی، امنیتی، رهبری مقتدر، متحدان قوی و قدرت نظامی برتر ایران در منطقه و جهان باعث ایجاد ترس برای بسیاری از دولت ها شده است.

قاسم پور اظهار داشت: ایران توانایی پاسخ به هر حمله ای را دارد و اگر کشورهای منطقه بخواهند سرزمینشان را در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حمله به خاک کشورمان قرار دهند خود را در شعله های آتش خواهند دید.

وی بیان کرد: ۳۵ درصد نفت جهان از تنگه هرمز که در اختیار ایران است عبور می کند و بسته شدن آن به معنای تاثیر منفی بر اقتصاد بسیاری از کشورها، فلج شدن اقتصاد آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیب دیدن بسیاری از میادین نفتی است و آمریکا باید هرچه سریعتر هواپیماها و ناوهای جنگی خود را از منطقه خارج کند و در حد امکان از مرزهای زمینی و دریایی ایران دور شود در غیر اینصورت جنگ علیه ایران فاجعه ای بزرگ برای همه خواهد بود و آمریکا باید نسبت به پایان جنگ و تنش در منطقه اهتمام ویژه داشته باشد و به عنوان ابرتروریسم جهان به این زورگویی ها پایان دهد.

این تحلیلگر مسایل سیاسی افزود: اقدامات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی کاملا موجه و مشروع بود و باعث بیداری آمریکا، اسراییل، انگلیس و دشمنان منطقه ای جمهوری اسلامی ایران شد تا بار دیگر جرات گستاخی به ملت فهیم و تجاوز به خاک مقدس کشورمان را نداشته باشند.

قاسم پور یادآور شد: این اقدام جمهوری اسلامی ایران بزرگترین تودهنی به آمریکا، اسراییل، انگلیس و متحدان منطقه ای و همچنین اخطار به کشورهای عربی همچون اردن بود تا بدنبال تشدید تنش و قلدری در خاورمیانه نباشند.

نظر شما