شناسهٔ خبر: 66188258 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اثر مثبت خرید اوراق در رونق تولید و هدایت نقدینگی به بورس

اقتصاد ایران: کارشناس بازار سرمایه، خرید اوراق مالی توسط سرمایه گذاران را موجب رونق تولید و هدایت نقدینگی به بورس دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی خالق نیا با اشاره به عدم امکان افزایش نقدینگی برخی شرکت های سرمایه گذاری حاضر در بازار سرمایه به ایسنا، گفت: در این شرایط فروش سهام شرکا که اثری در مدیریت و کاهش منابع مالی نداشته باشد به رونق تولید و افزایش نقدینگی آن کمک می کند. افراد خریدار سهام شرکت ها هم سرمایه را وارد چرخه تولید می‌کنند.

وی افزود: استفاده از ابزارهای مالی در قالب اوراق یکی دیگر از راهکارهای افزایش نقدینگی شرکت های حاضر در بازار سرمایه است. شرکت‌ها از طریق ایجاد بدهی می‌توانند تامین مالی کنند. زیرا از یک طرف در بانک‌ها منابعی وجود ندارد که به بورس برای سرمایه‌گذاری اهدا شود و از سوی دیگر سرمایه گذاری در بورس توسط مردم انجام می‌شود که می توانند این اوراق را خریداری و سود سرمایه را دریافت کنند.

خالق نیا ادامه داد: خرید اوراق برای شرکت‌ها مزایای مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به مواردی همچون نداشتن سقف مالی اوراق، کم بودن زمان، انتخاب میزان سود و بازپرداخت توسط شرکت بورسی و برخورداری از انعطاف پذیی بسیار بالا اشاره کرد. بطور مثال شرکت ساختمانی با فروش اوراق صکوک و اجاره به مردم هم میزان نقدینگی را افزایش داده و هم مبالغ اجاره را به مدت چند سال در قالب سود به مردم می دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

برچسب‌ها:

نظر شما