شناسهٔ خبر: 66181916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: خراسان رضوی با کمبود پنج هزار کلاس درس مواجه است

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: کمبود فضای آموزشی یکی از مسائلی است که در خراسان رضوی بویژه در مشهد و حاشیه این شهر با آن مواجه هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاح یک باب هنرستان به نام شهید «هادی با اخلاق» در منطقه تبادکان مشهد گفت: در استان خراسان رضوی به ویژه در قسمت حاشیه شهر مشهد به علت مهاجرپذیر بودن با کمبود بالای کلاس درس مواجه هستیم که با کمک خیرین مدرسه‌ساز، این نیاز رفع خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بنا داریم با مشارکت خیران مدرسه ساز به صورت ۵۰ درصد مشارکت با دولت این کمبود ظرف سه سال آینده در استان رفع شود.

نظری در خصوص ساخت هنرستان شهید هادی با اخلاق بیان کرد: این هنرستان با ظرفیت ۶۰۰ نفر در قالب طرح «سه‌شنبه‌های افتتاح» که هر هفته در مشهد برگزار می‌شود به بهره برداری رسید.

به گفته وی، زمین این هنرستان از طرف خانواده شهید به آموزش و پرورش اهدا شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از خیران مدرسه ساز که در اهدای زمین و ساخت هنرستان مشارکت کردند، گفت: خیران گران قدر با ایثار و بخشش مال خود در راه مدرسه سازی و تامین فضاهای آموزشی همتی بزرگ و کاری بسیار ارزنده و قابل ستایش انجام می دهند.

سید امیر شوشتری افزود: موج گسترده ای از مدرسه سازی در مشهد و خراسان رضوی شکل گرفته است که در تاریخ این خطه ماندگار خواهد شد.

وی اظهار کرد: احداث آموزشگاهها علاوه بر تامین فضاهای آموزشی، مرکز امنی برای حوادث، اتفاقات و بحرانها، برگزاری حوزه های انتخاباتی است و همچنین مکانی مناسب برای برگزاری امتحانات، آزمونها، کلاسها و برنامه های دانش آموزان و همکاران است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان در این مراسم گفت: خیرین مدرسه ساز از نشانه های عزت آفرینی در جامعه هستند و آنان از مال خود گذشتند تا بناهایی ساخته شود که فرزندان جامعه دارای کمبود فضای آموزشی نباشند.

محمد حسین عبدالهی افزود: با بهره برداری از هنرستان ۱۵ کلاسه شهید با اخلاق با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت خانواده سپهری و اهدای ۲ هزار و ۵۰۰ متر زمین توسط خانواده این شهید بزرگوار، ۶۰۰ دانش آموز در پنج رشته کار دانش و فنی حرفه ای تحصیل می کنند.

وی اظهار کرد: از آغاز طرح سه‌شنبه های افتتاح ( آبان ماه سال گذشته) تاکنون، این پانزدهمین آموزشگاه و ۱۷۳ کلاس درس در تبادکان است که با اعتبار افزون بر  یک هزار و ۸۴۰ ریال افتتاح می شود، ولی با توجه به رشد جمعیت و مهاجرپذیر بودن همچنان تبادکان نیاز به فضاهای آموزشی جدید دارد.

استان خراسان رضوی هم اکنون با بیش از یک و نیم میلیون دانش آموز، دارنده حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور و با حدود ۹۰ هزار معلم دارنده هشت درصد جمعیت معلمان کشور است.

نظر شما