شناسهٔ خبر: 66163934 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست درآذربایجان‌غربی

۱۵۶ خانه محیط زیست در آذربایجان‌غربی فعالیت دارند که گامی برای مردمی‌سازی حفاظت از طبیعت به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست درآذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکزمهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست در استان گفت: مردمی سازی حفاظت ازطبیعت پیرامونی و فرهنگ سازی در این زمینه از اهداف راه اندازی این خانه هاست.

سعید شهند افزود: این خانه ها در قالب مراکز خدمات کشاورزی، خصوصی و کلینیک‌های گیاه پزشکی فعال شده اند که ۱۲ خانه محیط زیست در دهیاریها، کانون پرورش فکری و دانشگاهها و از جمله در شهرستانهای ارومیه، مهاباد ، نقده و چالدران ایجاد شده است.

شهند اظهارکرد: خانه های محیط زیست که در قالب مراکز خدمات کشاورزی، خصوصی و کلینیک‌های گیاه پزشکی فعال شده اند، پل ارتباطی بین مردم و محیط زیست هستند و در راستای فرهنگ سازی و مردمی سازی محیط زیست تشکیل شده است.

وی گفت: آذربایجان‌غربی از مهمترین استانهای محیط زیستی کشور است و ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی در قالب ۱۱ منطقه و ۱۵.۱ درصد مساحت استان تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل قرار دارد.

شهند، با بیان اینکه این اراضی با حضور ۱۵۰ نیرو و ۲۰ پاسگاه محیط بانی شبانه روزی پایش و حفاظت می شوند، افزود: مردمی سازی محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت مردم از این نعمت طبیعی و ارزشمند موضوعی است که توسط محیط بانان این دستگاه در استان پیگیری می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امسال هم ارتقای این خانه ها در آذربایجان‌غربی با هدف فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست مورد توجه است.

نظر شما