شناسهٔ خبر: 66157904 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هوش‌مصنوعی داده‌های پزشکی را متحول می‌کند

هوش‌مصنوعی enerative که می‌تواند تصاویر، متن، صدا، فیلم‌ها و موارد دیگر را ایجاد و تجزیه و تحلیل کند، به مراقبت‌های بهداشتی و تجزیه و تحلیل داده‌های پزشکی راه پیدا می‌کند. هوش‌مصنوعی enerative که می‌تواند تصاویر، متن، صدا، فیلم‌ها و موارد دیگر را ایجاد و تجزیه و تحلیل کند، به مراقبت‌های بهداشتی و تجزیه و تحلیل داده‌های پزشکی راه پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ گوگل کلود، بخش خدمات و محصولات ابری گوگل، با شرکت Highmark Health، در مورد ابزارهای تولید هوش‌مصنوعی طراحی شده برای شخصی‌سازی تجربه مصرف بیمار همکاری می‌کند.

استارتاپ‌های برجسته هوش‌مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی شامل Ambience Healthcare است که در حال توسعه یک برنامه هوش‌مصنوعی مولد برای پزشکان و تجزیه و تحلیل داده‌های پزشکی است؛ Nabla، یک دستیار هوش‌مصنوعی محیطی برای پزشکان و Abridge، ابزارهای تحلیلی برای اسناد پزشکی ایجاد می‌کند.

شور و شوق گسترده برای هوش‌مصنوعی مولد در سرمایه‌گذاری در تلاش‌های هوش‌مصنوعی مولد برای مراقبت‌های بهداشتی منعکس شده است. در مجموع هوش‌مصنوعی مولد در استارتاپ‌های حوزه بهداشت و درمان تا به امروز ده‌ها میلیون دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر جمع‌آوری کرده است و اکثریت قریب به اتفاق سرمایه‌گذاران حوزه سلامت می‌گویند هوش‌مصنوعی مولد تا حد قابل توجهی بر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری آن‌ها تاثیر گذاشته است.

در نظرسنجی Deloitte، تنها حدود نیمی (53٪) از مصرف‌کنندگان ایالات متحده گفتند که فکر می‌کنند هوش‌مصنوعی مولد می‌تواند مراقبت‌های بهداشتی را بهبود بخشد.

اندرو بورکاوسکی، مدیر ارشد هوش‌مصنوعی در شبکه مراقبت‌های بهداشتی، گفت: «یکی از مسائل کلیدی با هوش‌مصنوعی مولد عدم توانایی آن در رسیدگی به سوالات پیچیده پزشکی یا موارد اضطراری است.»

این در حالی است که OpenAI یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هوش‌مصنوعی و بسیاری از فروشندگان هوش‌مصنوعی دیگر هشدار می‌دهند که برای مشاوره پزشکی به مدل‌های خود اعتماد نکنند زیرا نتایج می‌تواند کاملا اشتباه باشد و حفظ آگاهی از این موضوع سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

در حالی که هوش‌مصنوعی مولد در زمینه‌های خاص پزشکی امیدوارکننده است، کارشناسان مانند بورکوسکی به موانع فنی و انطباق آن اشاره می‌کنند که باید قبل از اینکه هوش‌مصنوعی مولد بتواند مفید باشد و به عنوان یک ابزار برای مراقبت‌های بهداشتی کمک‌کننده مورد اعتماد باشد، برطرف شود.

بورکوسکی در این باره گفت: "نگرانی‌های مهم در مورد حریم خصوصی و امنیت در مورد استفاده از هوش‌مصنوعی مولد در مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد زیرا ماهیت حساس داده‌های پزشکی و احتمال سوء‌استفاده یا دسترسی غیرمجاز، خطرات جدی برای محرمانه بودن و اعتماد بیمار به سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایجاد می‌کند و تا زمانی که نگرانی‌ها به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرند و اقدامات حفاظتی مناسب انجام نشود، اجرای گسترده هوش‌مصنوعی مولد پزشکی ممکن است به طور بالقوه برای بیماران و صنعت مراقبت‌های بهداشتی به طور کلی مضر باشد."

 انتهای پیام/

 

نظر شما