شناسهٔ خبر: 66155252 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیانیه شورای عالی نظام پرستاری؛

پاسخ مشروع به رژیم متجاوز، مسئولیت‌پذیری ایران را نشان داد

تهران- ایرنا- شورای عالی نظام پرستاری با قدردانی از اقدام جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این اقدام مسئولیت پذیری جمهوری اسلامی ایران را نسبت به برقراری صلح در منطقه و جهان را نشان می‌دهد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان نظام پرستاری؛ در متن این بیانیه که روز دوشنبه منتشر شد، آمده است: پس از ماهها جنایات بی سابقه رژیم غیر انسانی صهیونیسم در غزه و حمله به مراکز دیپلماتیک ایران و به شهادت رساندن مستشاران جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ مشروع کشورمان طبق قوانین بین المللی، علاوه بر اینکه نمایانگر تعهد قاطع ملی به تمامیت ارضی و امنیت کشور است، مسئولیت پذیری جمهوری اسلامی ایران نسبت به برقراری صلح در منطقه و جهان را نشان می‌دهد .

در بخشی دیگری از این بیانیه عنوان شده است: چشمان همه دنیا در این دوران نکبت بار حیات رژیم صهیونیستی شاهد بوده که این دولت غاصب به عنوان بزرگترین منبع و منشاء تروریسم دولتی در تاریخ به طور مستمر همه قوانین بین المللی از جمله قوانین حفاظت و حراست از مراکز درمانی و عدم حمله به کادر درمان را زیر پا گذاشته و صلح و امنیت بین المللی را مورد تهدید قرار می‌دهد .

این بیانیه می افزاید:‌ سازمان نظام پرستاری ضمن حمایت قاطع از اقدامات جمهوری اسلامی ایران و سربازان غیور میهن در تنبیه متجاوز، پرستاران آزاده جهان و جامعه بین المللی ، سلامت این حافظان جان انسان را به اتحاد همه جانبه در فشار مستمر از طریق دولتها، وزرای بهداشت روسای مراکز درمانی و انجمن های صنفی برای توقف جنایات رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه دعوت می‌کند.

پاسخ مشروع به رژیم متجاوز، مسئولیت پذیری ایران را نسبت به برقراری صلح نشان می‌دهد

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد که بر اساس آن نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

در این راستا نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل عصر یکشنبه به وقت محلی (۲۶ فروردین) به درخواست رژیم صهیونیستی برگزار شد که بدون صدور قطعنامه و یا بیانیه‌ای پایان یافت و نمایندگان کشورهای الجزایر، چین، روسیه و سوریه از اقدام ایران در دفاع مشروع از خود حمایت کردند.

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی که شبکه ای. بی. سی نیوز آن را رسانه‌ای کرده است، دستکم ۹ موشک ایرانی که از سامانه دفاع هوایی اسرائیل عبور کردند به ۲ پایگاه هوایی اسرائیلی اصابت و خسارت وارد کردند؛ پنج موشک بالستیک به پایگاه هوایی «نواتیم» اسرائیل اصابت کرد و به یک هواپیمای ترابری سی-۱۳۰ خسارت زد. چهار موشک بالستیک دیگر نیز به پایگاه هوایی «نقب» برخورد کرد اما هنوز گزارشی از خسارت آن منتشر نشده است.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از انجام موفقیت آمیز عملیات وعده صادق با بیان اینکه با این عملیات معادله جدیدی رقم خورده است، گفت: آن معادله جدید این است که از این به بعد رژیم صهیونیستی در هر نقطه ای به منافع و دارایی ها، شخصیت ها و شهروندان ما حمله کند، از مبدا جمهوری اسلامی ایران مورد تهاجم متقابل قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اهداف خیلی دقیق بود و ما یک عملیات محدود در حد و اندازه شرارت هایی که رژیم صهیونیستی انجام داده بود، ترتیب دادیم؛ این عملیات می توانست عملیات گسترده ای باشد اما ما دامنه عملیات را محدود به آن بخش توانایی‌هایی کردیم که رژیم صهیونیستی برای حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران و شهادت فرماندهان از آن استفاده کرده بود.

نظر شما