شناسهٔ خبر: 66143485 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کره جنوبی میزبان دومین نشست ایمنی هوش مصنوعی

کره جنوبی میزبان دومین اجلاس جهانی ایمنی هوش مصنوعی در ۲۱ تا ۲۲ مه خواهد بود. کره جنوبی میزبان دومین اجلاس جهانی ایمنی هوش مصنوعی در ۲۱ تا ۲۲ مه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ شش ماه قبل انگلیس رویداد افتتاحیه را در پارک بلچلی برگزار کرد. در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، مقامات دولتی گفتند که این رویداد بر اساس "اعلان بلچلی"، توافق بین کشور‌ها از جمله ایالات متحده و چین برای همکاری در زمینه ایمنی هوش مصنوعی، خواهد بود.

در نوامبر سال گذشته، انگلیس میزبان اولین نشست ایمنی هوش مصنوعی بود که رهبران جهان غول‌های فناوری و دانشگاهیان را گرد هم آورد تا در مورد بهترین راه برای تنظیم سریع فناوری در حال توسعه بحث کنند.

جفری هینتون، محقق سابق گوگل و "پدرخوانده هوش مصنوعی" گفت که این تکنولوژی تهدیدی فوری‌تر برای جهان نسبت به تغییرات آب و هوایی است.

پس از این رویداد دو روزه، بیش از ۲۵ نماینده دولت اعلامیه مشترک را امضا کردند که توافق می‌کرد کشور‌ها با هم کار کنند و یک رویکرد مشترک در مورد نظارت ایجاد کنند. توافق شد که نشست‌های آینده هر شش ماه یک بار برگزار شود. کره جنوبی در ماه مه یک رویداد مجازی برگزار خواهد کرد و فرانسه میزبان اجلاس شخصی بعدی در اواخر سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

لی جونگ هو از وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی گفت: اجلاس ایمنی هوش مصنوعی که سال گذشته در بلچلی برگزار شد، یک نقطه عطف بود که در آن دولت، صنعت و دانشگاه برای مقابله با خطرات بالقوه هوش مصنوعی گرد هم آمدند و من خوشحال هستم که جمهوری کره چوب چوب را از انگلستان می‌گیرد.

هوش مصنوعی با سرعت بی سابقه‌ای در حال پیشرفت است که از انتظارات ما فراتر می‌رود و ایجاد هنجار‌های جهانی و حکومتداری برای استفاده از چنین نوآوری‌های تکنولوژیکی برای افزایش رفاه بشریت بسیار مهم است.
انتهای پیام/

نظر شما