شناسهٔ خبر: 66143078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برخورد قانونی با چرای دام در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهربابک

رئیس اداره منابع طبیعی شهربابک گفت: با دامداران فاقد پروانه و دامدارانی که خارج از فصل چرا وارد عرصه‌های مرتعی می‌شوند، برخورد قانونی می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد مومنی به قانون چرای دام و چراندن احشام خارج از فصل چرا، اشاره کرد و گفت: تعدادی دامدار اقدام به تعلیف دام به‌صورت غیر مجاز در منطقه جنگلی و قرق ریگ سفید جنوب استبرق کرده بودند که پس از اطلاع و شناسایی از سوی ماموران پاسگاه ویژه و دریافت اخطار، این افراد سریعا دام خود را از محل تاغ کاری شده خارج کردند.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری مرتعداران در حفظ عرصه‌های طبیعی، بیان کرد: رعایت فصل چرا و  جلوگیری از چرا در مناطق قرق شده، باعث افزایش سطح پوشش گیاهی و در نتیجه آن ضمن حفظ خاک و پوشش گیاهی، منجر به بالا بردن توان اقتصادی مراتع و بهبود وضعیت مرتعداران می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهربابک افزود: با توجه به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد‌های امداد جنگل و مرتع گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق چوب، گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

نظر شما