شناسهٔ خبر: 66081275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی نیرو‌های مسلح برای پاسخ دادن به جنایات اسرائیل

فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول گفت: نیرو‌های مسلح برای پاسخ دادن به جنایات اسرائیل آمادگی کامل دارند.

صاحب‌خبر -

آمادگی نیرو‌های مسلح برای پاسخ دادن به جنایات اسرائیل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر سرتیپ دوم خلبان جواد ولدی در آئین بزرگداشت سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در مسجد موعود دانشگاه آزاد واحد دزفول، گفت: حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه به طور قطع پاسخ داده خواهد شد.

وی با عنوان اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی از امنیت و اقتدار نظام اسلامی تا پای جان دفاع خواهند کرد، افزود: پاسخ به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران حتمی است.

امیر سرتیپ دوم ولدی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در این سال‌ها نشان داده است که از کسی واهمه ندارد، ادامه داد: جمهوری اسلامی نمی‌تواند در مقابل حمله به کنسولگری خود در سوریه ساکت بماند.

فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول با اشاره به شرایط خاص منطقه و تلاش دشمن برای تاثیر بر افکار عمومی، گفت: هوشیاری همه قشر‌های جامعه به ویژه جوانان دانشجو در مقابل مطالب کذب و نادرست فضای مجازی به ویژه در شرایط کنونی ضرورت دارد.

هر ۲۰ سال یک سرلشکر در ایران تقدیم اسلام شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود دزفول را پایتخت مقاومت ایران اسلامی معرفی کرد و گفت: موشکباران دزفول از همان روز‌های نخست جنگ آغاز شد و تا پایان جنگ ادامه داشت و حجم موشکباران در این شهر به حدی بود که دزفول به بلد الصواریخ (شهر موشک ها) شهره جهانی یافت.

امیر سرتیپ دوم خلبان ولدی با اظهار اینکه هر ۲۰ سال یک سرلشکر در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی تقدیم اسلام و انقلاب شده است، افزود: اردیبهشت ۵۷ شهید سرلشکر محمد قرنی، فروردین ۷۸ شهید سرلشکر شهید صیاد شیرازی و دی ماه ۹۸ سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی اسطوره‌هایی بودند که به فیض شهادت نائل آمدند.

وی تاکید کرد: تصور اینکه تنها مخاطب دشمن، در رویارویی با نظام اسلامی، نیرو‌های نظامی کشور هستند، بسیار ساده انگارانه است.

امیر سرتیپ دوم خلبان ولدی با تاکید بر اینکه دشمن با هجمه رسانه‌ای و فناوری‌های جدید تغییر باور در میان کودکان و نوجوان را در اولویت جنگ ترکیبی خود قرار داده است، می‌گوید: تغییر باور در میان برخی نوجوانان و جوانان ناشی از کار مستمر فرهنگی و تهاجم ترکیبی دشمن است که هوشیاری در مقابل این هجمه مهم است.

فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت ایران الگویی برای جهان

سید محمد مهدی صافی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول نیز در این آیین با گرامیداشت سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی گفت: فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت ایران اسلامی امروز به الگویی در جهان تبدیل و در حال ترسیم معادلات منطقه است.

وی افزود: مشکلات جهان اسلام جز با ظهور امام زمان (عج) قابل حل نیست و در این مسیر همه برای بسترسازی ظهور آخرین ذخیره الهی مسوولیت دارند.

صافی با عنوان اینکه حوادث دنیا در حال تفکیک حق از باطل است، ادامه داد: امروز جبهه حق و باطل آشکارتر از همیشه و جهان آماده تحولی بزرگ است.

شهید سپهبد علی صیاد شیرازی ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ در مقابل منزل مسکونی خود در تهران مورد هدف عناصر ضد انقلاب قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

امیر سرتیپ دوم خلبان جواد ولدی و مسوولان شهری حاضر در این مراسم، با حضور بر مزار شهدای گمنام مدفون در این دانشگاه ضمن قرائت فاتحه، روح بلند این شهدا را ارج نهادند.

عصر دوشنبه ۱۳ فروردین ماه جاری، هواپیما‌های رژیم صهیونیستی در جنایتی جدید، ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف حمله موشکی قرار دادند که بر اثر این جنایت، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار «محمدرضا زاهدی» و سرتیپ پاسدار «محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج نفر از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

حمله به کنسولگری ایران در سوریه با واکنش‌های جهانی مواجه و این اقدام توسط کشور‌های مختلف محکوم شده است.

نظر شما