شناسهٔ خبر: 66428822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه:

پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود

تربت حیدریه- رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: در حوزه ساخت و سازها تمام پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان تربت حیدریه مهرماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت صالحی، عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات اداره اموزش وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مطالبه جدی مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه بر مدارس دولتی، برهمین اساس تمام برنامه ها و فعالیت های خود را معطوف به مدارس دولتی کردیم.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه اولویت نظام تعلیم و تربیت در این خطه را حمایت و تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی به خصوص در مناطق کم برخوردار عنوان کرد.

وی از برقراری عدالت آموزشی شامل؛ تجهیز هوشمند کلاس‌های درسی، استفاده مناسب از دبیران و فرهنگیان در مدارس دولتی، احداث فضاهای آموزشی و ورزشی را بخشی از اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد.

صالحی افزود: رتبه بندی معلمان بعد از یک دهه که طرح موضوع شده بود در این دولت اجرایی و پرداختی‌ها و معوقات نیز برای فرهنگیان واریز شد.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه بیان کرد: در حوزه ساخت و سازها تمام پروژه‌های نیمه تمام مهرماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به اقدامات دولت سیزدهم برای فرهنگیان اشاره کرد و گفت: موضوع مهم عدالت آموزشی است که سعی شده در اولویت قرار داده شود، لذا به مدارس دولتی به خصوص در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار توجه ویژه ای کرده ایم.

صالحی تصریح کرد: نیروهای جدید جذب شده با مساعدت اداره کل در مقطع متوسطه و ابتدایی برای شهرستان به کارگیری شدند و این در حالی بود که قبلاً به مناطق مختلف اعزام می‌شدند، در عین حال ۱۲۰ نفر در مقطع ابتدایی و ۵۵ نفر در مقطع متوسطه برای سال جدید جذب شدند.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: همچنین با برگزاری آزمون های امسال در دو مقطع ابتدایی و متوسطه و سیر مراحل گزینشی به نیروی انسانی مورد نیاز در این خطه افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ مدرسه در دستور تخریب است اما هنوز در حال استفاده است.

کسب رتبه‌های برتر توسط آموزش و پرورش تربت‌حیدریه

صالحی به کسب رتبه‌های برتر اشاره کرد و افزود: در مقطع متوسطه در المپیادهای کشوری مقام‌های برتر توسط دانش آموزان این خطه کسب شده که می‌توان به مدال طلا در رشته مدیریت اقتصاد و نانو و همچنین مدال برنز در المپیاد جغرافیا اشاره‌کرد.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ با ۷۰ رتبه زیر هزار رتبه سوم استان و در مجموع در شاخص‌های مختلف آموزشی، آموزش متوسطه این خطه بین ۴۷ اداره استان بعد از ناحیه ۷ مشهد رتبه دوم را کسب کردیم.

وی بیان کرد: پارسال در مقطع متوسطه اول ۷ رتبه کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی و ۵۰ رتبه استانی کسب کردیم.

نظر شما