شناسهٔ خبر: 66059330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

باشگاه اسیر فلسطین:

جنایت‌ های پزشکی اشغالگران پس از هفتم اکتبر افزایش یافته است

باشگاه اسیر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنایت‌های پزشکی اشغالگران پس از هفتم اکتبر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، باشگاه اسیر فلسطین با صدور بیانیه‌ای به تشریح وضعیت اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی پرداخت.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد: جنایت‌های پزشکی پس از هفتم اکتبر افزایش یافته و علاوه بر این که با شکنجه و تحمیل گرسنگی همراه بوده به شهادت اسیران انجامیده است.

این سازمان حقوقی فلسطینی تاکید کرد: بازداشت‌شدگان غزه که برخی زخمی و بیمار هستند در مرکزهای نظامی اشغالگران تا به امروز با جنایت مفقودیت و ناپدیدشدن اجباری روبرو بوده‌اند.

باشگاه اسیر فلسطین بیان کرد: بیمارستان‌ها و پزشکان به دستور وزارت بهداشت اسراییل از درمان اسیران فلسطینی سر باز می‌زنند.

در ادامه بیانیه این سازمان حقوقی فلسطینی آمده است: سازمان زندان‌های اسراییل اسیران را تنها در موارد بسیار خطرناک به بیمارستان‌ها منتقل می‌کند و این موضوع درد و رنج‌های اسیران را شدت بخشیده است.

گفتنی است شب گذشته کمیته اسیران و آزادگان فلسطین در بیانیه‌ای از شهادت یکی از اسیران بیمار فلسطینی که در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بود خبر داد.

این کمیته اعلام کرد که «ولید دقه» اسیر بیمار فلسطینی بر اثر وخامت اوضاع جسمی و بیماری، در بیمارستان صهیونیستی «آساف هروویه» به شهادت رسیده است.

کمیته اسیران و آزادگان فلسطین بیان کرد: شهید اسیر ولید دقه در ۲۴ سالگی بازداشت شد و در سنی نزدیک به ۶۲ سال در زندان‌های دشمن به شهادت رسید. این اسیر در سال‌های بازداشت خود با جنایت‌های پزشکی متوالی از سوی دشمن روبرو شد.

وکیل شهید ولید دقه نیز در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد: این اسیر بر اثر کوتاهی پزشکی برنامه‌ریزی‌شده در زندان‌های اسراییل به شهادت رسید. تل آویو از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی مانع از دیدار خانواده این اسیر با وی شد و خانواده او خبری از آنچه بر این اسیر گذشته ندارند.

نظر شما