شناسهٔ خبر: 66040554 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهادت یک اسیر فلسطینی مبتلا به سرطان در بند رژیم صهیونیستی

یکی از اسرای فلسطینی که با وجود پایان یافتن مدت حبسش و ابتلای او به سرطان همچنان در بند صهیونیست‌ها اسیر بود سرانجام امروز به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

سازمان امور اسرا و باشگاه اسرای فلسطینی خبر شهادت اسیر سرطانی ولید دقه (۶۲ ساله) اهل شهر بقاع الغربیه در سرزمین‌های اشغالی را تایید کردند.

بنابر گزارش القدس العربی، بر اساس آنچه اداره امور اسرا و باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، دقه که از سال ۱۹۸۶ (۱۳۶۵ شمسی) در بازداشت به سر می‌برد، پس از سال‌ها مجاهدت و ایستادگی و مواجهه با یک رشته جرایم پزشکی طولانی به شهادت رسید.

پیش از این اداره امور اسرا و باشگاه اسرای فلسطینی گفته بودند: تمام آزار و اذیت که دقه متحمل شد، پس از انتقال وی از بیمارستان‌های (غیرنظامی) به زندان‌ها به‌ویژه زندان رمله بود.

 این سازمان‌ها اعلام کردند که آنها از قبل از ۷ اکتبر به چندین حزب و کشورهای دوست نامه زدند که در پرونده این اسیر یعنی ولید دقه مداخله و فورا برای آزادی او و نجات جانش مداخله کنند.

بازداشت ولید دقه علیرغم پایان یافتن مدت ۳۷ سال حبس، با افزودن دو سال به مجازات او همچنان ادامه داشت و سرانجام نیز باعث شهادت او شد.

نظر شما