شناسهٔ خبر: 66045108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس قشم باند سارقان "کش رو زن" را به دام انداخت

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم از شناسایی و دستگیری باند سه نفره سارقان کش رو زن در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی اکبر مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از گردشگران مبنی بر سرقت کوله پشتی حاوی ۲ عدد گوشی تلفن همراه و تعداد ۲ عدد النگوی طلا و مقداری کارت عابر بانک، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان مرزی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با همکاری کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در بررسی های میدانی به عمل آمده محل وقوع سرقت را شناسایی و در کمتر از ۲۴ ساعت اعضای این باند سه نفره سارقان که هر سه زن بودند شناسایی و با هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم خاطر نشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان اموال سرقت شده کشف و با تنظیم صورت جلسه به مالباخته تحویل شد و متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سرهنگ مرادی اضافه کرد: مقابله با عوامل موثر در وقوع انواع سرقت در این شهرستان که باعث کاهش احساس امنیت در بین مردم شود در اولویت و دستور کار پلیس قرار دارد.

وی اجرای طرح های جدید پیشگیری، هدفمند و هوشمند به منظور جلوگیری از وقوع سرقت در این شهرستان، نظارت بر روند سرقت های خرد و کلان، تجزیه و تحلیل دقیق سرقت ها و استفاده کاربردی از آنها در جهت مهار جغرافیایی جرم سرقت را از جمله برنامه‌های این فرماندهی عنوان کرد.

سارقان کش رو به بهانه گدایی و یا گاهی اوقات فروش کالا به شهروندان و خودروها نزدیک می شوند و در کسری از ثانیه کیف و یا دیگر وسایل ارزشمند مردم و داخل خودروها را می ربایند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما