شناسهٔ خبر: 66044009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وقتی دانش‌بنیان‌های فارس پل ارتباطی تولیدکنندگان ایرانی با تجارت جهانی می‌شوند

شیراز- ایرنا - اخیرا پلتفرم ایرانی با هدف توسعه صادرات توسط یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس طراحی و راه‌اندازی شده که اتاق بازرگانی تهران هم توافق‌نامه‌ای مبنی بر ارائه سکوی چندزبانه صادرات و بازاریابی منطقه‌ای با این شرکت انجام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در روزهای گذشته اتاق بازرگانی تهران به منظور توسعه بازارهای صادراتی و تسهیل امور بازاریابی اعضا، توافق‌نامه‌ای به منظور ارائه سکوی (پلتفرم) چندزبانه صادرات و بازاریابی منطقه‌ای با شرکت فراهوش منعقد کرده است.

به گفته محمودرضا طاهری، معاون کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران، طبق این توافق‌نامه اعضای اتاق می‌توانند با ثبت اطلاعات خود روی این سکو، از امکانات موجود روی آن در جهت توسعه بازاریابی کالا و خدمات خود، بهره‌مند شوند.

براساس توافقات صورت گرفته، در مرحله اول از اجرای این توافق‌نامه، زنجیره پلاستیک و حوزه کشور ارمنستان در اولویت قرار گرفته‌است.

اما آنچه که بیش از هر چیز دیگر حائز اهمیت است راه‌اندازی این پلتفرم توسط یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس است.

مدیرعامل این شرکت در خصوص این پلتفرم به خبرنگار ایرنا گفت: این شرکت با بهره‌گیری از پرسنل نخبه، مجرب، متعهد و متخصص و مشاوران عالی رتبه در سطوح بالای مدیریتی اقدام به طراحی و پیاده سازی پلتفرم هوشمند با هدف ایجاد و ارائه زیرساخت بازاریابی و تجارت الکترونیک برای تولیدکنندگان کالا، فروشندگان محصولات و ارایه‌دهندگان خدمات ایرانی به بازارهای فرامرزی بصورت چندزبانه کرده است.

مهدی‌ حقیقی در خصوص مدیریت تاریخچه فعالیت این پروژه گفت: با توجه به نیاز به دفاع استراتژیک از بازاریابی و صادرات محصول و خدمات ایرانی در بازارهای خارجی به زبان آن بازار و همچنین اهمیت و جایگاه فضای تجارت الکترونیک در این حوزه، نیاز مبرم به ساخت و توسعه زیرساخت یک پلتفرم جامع و کامل در تأمین و تجمیع خدمات مختلف زنجیره تامین صادرات به زبان‌های بازار هدف احساس می‌شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به استراتژی ملی که فعالان اقتصادی به جز بحث بازاریابی نبایستی دغدغه‌ای داشته باشند، داشتن و توسعه برنامه تجارتی در بازارهای بین المللی، ایجاد زیرساخت جهت برنامه تجارت بین المللی و افزایش رایزن بازرگانی نیاز به برنامه‌ریزی جهت ایجاد زیرساخت مناسب جهت بازاریابی و تجارت بین‌المللی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت فراهوش تجاری مجازی اوراسیا یادآور شد: بنا بر همین دلایل از سال ۱۳۹۹ شرکت فراهوش تجاری مجازی اوراسیا و کانون آگهی و تبلیغاتی فراهوش رسته مشاور به عنوان ایده‌پرداز و بانی پروژه هوش تجاری مجازی فراهوش (Virtual Trade Intelligence) تحت برند OriginPersia.com با هدف زمینه‌سازی برای مدیریت دیجیتال زنجیره تأمین صادرات محصول و خدمات ایرانی به بازارهای فرامرزی اقدام به تهیه سند اهداف استراتژیک و تجاری، سند نیازمندی‌های عملکردی و غیرعملکردی پلتفرم فراهوش، آنالیز و تجزیه تحلیل سیستم و پیاده‌سازی پلتفرم هوش تجاری مجازی فراهوش در سه فاز مهندسی و برنامه‌ریزی شده کرده است.

حقیقی به بیان اهداف استراتژیک این مجموعه پرداخت و افزود: از اهداف استراتژیک این مجموعه، ارتقا شرایط برای تکمیل زنجیره تولید، تأمین و صادرات محصول و خدمات ایرانی در بازارهای فرامرزی بر اساس نیازمندی‌های نوین در بازارهای هدف صادراتی است، در واقع این اقدام فضای لازم را برای ارائه محصولات در بازارهای جهانی فراهم می‌کند و به فرآِیند توسعه صادرات کمک شایانی خواهد کرد.

به گفته او این پلتفرم کاملا با استفاده از دانش متخصصان داخلی طراحی شده و از هیج ماژول یا برنامۀ خارجی دیگری استفاده نشده و می‌تواند بر پایه نیاز داخل و خارج منطبق شود.

مدیرعامل شرکت فراهوش تجاری مجازی اوراسیا از دیگر خصوصیات بارز این پلتفرم را ارائه اطلاعات و محصولات به صورت پویا بر اساس موقعیت جغرافیایی و ترجمه شده به زبان بازار هدف دانست و افزود: این پلتفرم می‌تواند ارتباط بهتر و مؤثرتری را با مشتریان خارجی فراهم آورد.

وی عنوان کرد: خدمات متعدد دیگر در فرآیند زنجیره صادرات از قبیل آموزش عملی، مشاوره صادراتی، ارزیابی، استانداردسازی و توانمندسازی، ارتباط با هیات‌های تجاری، سیستم حمل و نقل کالا، سیستم بیمه، بازاریابی کالا در بازار هدف، تعهدات مالی و رفع تعهدات ارزی و دیگر حلقه‌های مدیریت زنجیره صادرات، از موارد مهمی است که با همکاری شرکت‌های مدیریت صادرات توانمند در این پلتفرم اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت فراهوش تجاری مجازی اوراسیا ادامه داد: همچنین استفاده از روشهای داده‌کاوی نوین بر پایه هوش تجاری می‌تواند فضای مناسبی را برای جمع‌آوری اطلاعات و استخراج نتایج برجسته در جهت افزایش دانش تجاری تولیدکنندگان و خدمات‌دهندگان داخلی بوجود آورد که در ایجاد امید در جامعه تولیدکنندگان، رونق صادرات و تولیدثروت از طریق ارزآوری جهت تولیدکننده و تأمین کننده ایرانی سهم بسزایی خواهد داشت.

حقیقی اعلام کرد: در آخرین تحولات، این شرکت موفق به عقد توافقنامه با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران جهت ارائه خدمات پلتفرم هوشمند صادرات و بازاریابی OriginPersia.com به اعضای آن اتاق شده است.

پلتفرم فراهوش یک پلتفرم هوشمند مبتنی بر وب بوده که با تکنولوژی‌های نوین برنامه‌نویسی، بدون استفاده از کتابخانه‌های طراحی شده توسط شرکت‌های خارجی پیاده‌سازی و تماما توسط متخصصین متعهد ایرانی به اجرا درآمده که در فاز نهایی قابلیت تجمیع خدمات زنجیره تامین صادرات از معرفی محصول کالا و خدمات ایرانی و بازاریابی آن در بازارهای هدف بصورت چندزبانه تا مدیریت دیجیتال و هماهنگی مابین تامین کننده ایرانی، خریدار فرامرزی، شرکت های حمل و نقل و ترابری، مالی، بیمه ای بازرسی و گمرکی را خواهد داشت.

آن طور که سازندگان پلتفرم فراهوش می‌گویند این پلتفرم موجبات افزایش بهره‌وری و تولید ثروت برای تولیدکننده و خدمات‌دهنده ایرانی را فراهم خواهد کرد و تمامی فعالان حوزه صادرات می‌توانند در این پلتفرم ثبت‌نام کرده و خدمات و قابلیت‌های خود را به تمامی دیگر اعضا ارائه کنند.

نظر شما