شناسهٔ خبر: 66034099 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

باند هرمی موسوم به شرکت «هيونت» منهدم شد

 رئيس پليس آگاهی پايتخت از انهدام باند هرمی موسوم به شرکت هيونت خبر داد.  رئيس پليس آگاهی پايتخت از انهدام باند هرمی موسوم به شرکت هيونت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار علي‌وليپور گودرزی رئيس پليس آگاهی تهران بزرگ، اظهار کرد: مرد جوانی به اداره يازدهم پليس آگاهي مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت گفت: چند ماه قبل، خواهرزاده‌ام که ۱۹ سال سن دارد به قصد کاريابی، در فضای مجازي آگهی استخدام در يک شرکت را مشاهده کرد؛ پس از تماس هاس مکرر برای گزينش و استخدام به تهران آمد.  يک روز از شرکت تماس گرفتند و مدعي شدند که خواهرزاده‌ام را هدف ضرب و جرح قرار دادند و با تهديد به قتل وی در ازای آزادی ‌اش ۲ هزار دلار ارز درخواست کردند.

رئيس پليس آگاهي تهران ابراز داشت: تحقيقات ابتدايی کارآگاهان نشان می داد، چند مرد با ايجاد يک هرم تحت عنوان شرکت «هيونت» به عنوان کاريابی در شرکت‌هاي معتبر، جوانان را اغفال و جذب کرده و سپس با جلب اعتماد اين فرد، از خانواده آنها مبالغی اخاذی مي کنند.

اين مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: بنابر حساسيت موضوع، تحقيقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گيرس از شيوه‌های کشف نوين جرم و روش‌های علمی‌مخفيگاه متهمان را در شهر ملارد استان تهران شناسايی کردند.

وي با بيان اينکه متهمان در يک عمليات منسجم دستگير شدند، گفت: متهمان پس از انتقال به اداره يازدهم پليس آگاهی هدف تحقيقات قرار گرفتند و به جرم خود مبني بر حبس غيرقانونی با شگرد تشکيل باند هرمی موسوم به شرکت «هيونت» اعتراف کردند.

 سردار گودرزی با اشاره به اينکه در مخفيگاه متهمان موردنظر ۹ نفر از اتباع کشور همسايه نيز پيدا شدند، خاطرنشان کرد: با صدور دور قرار قانونی از سوی مرجع قضايی اعضای اين باند ۱۵ نفره دستگير و متهمان براي کشف جرائم احتمالی و شناسايی ساير مال باختگان ديگر در اختيار کارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما