شناسهٔ خبر: 66031772 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معدوم سازی یک محموله غیر مجاز ماهی صید شده با الکتروشوکر در شادگان

یک محموله غیر مجاز ماهی صید شده با الکتروشوکر به تعداد ۶۰۰ قطعه در شهرستان شادگان معدوم شد.

صاحب‌خبر -

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان گفت: این محموله حاوی انواع ماهی تالابی صید شده با الکتروشوکر همچون، بنی، برزم، کپور به تعداد ۶۰۰ قطعه و با وزن تقریبی ۷۰۰ کیلوگرم بوده که با دریافت گزارش از دوستداران محیط زیست بلافاصله با وارد عمل شدن محیط بانان اداره در محل حضور یافته و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان شادگان خودروی حاوی ماهی‌ها ضبط و دو نفر متخلف نیز دستگیر شدند.


سید محمدحسن فقیه ادامه داد: به دلیل شروع فصل تخم ریزی آبزیان در آب‌های داخلی، صید ماهی در تالاب و سایر آب‌های داخلی، خرید و فروش و حمل و نقل ماهیان تالابی و رودخانه‌ای تا پایان خرداد ماه ممنوعیت قانونی داشته و درصورت مشاهده هرگونه فعالیت چه صید غیر قانونی و چه حمل و نقل ماهیان برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

او می‌گوید: با توقیف این محموله غیر مجاز و هدایت متخلفان به مراجع قضایی وفق هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستان شادگان و با حضور نماینده دامپزشکی شهرستان بدلیل اینکه این نوع ماهیان به روش مخرب الکتروشوکر صید شده بودند و همچنین عدم امکان مصرف، دستور امحاء صادر و محموله ماهی معدوم سازی گردید.

فقیه گفت: با پایان یافتن دوره زمانی ممنوعیت صید ماهی صیادانی که با روش مجاز می‌خواهند در تالاب شادگان به صید مشغول شوند، می‌توانند با مراجعه به اداره نسبت به دریافت پروانه صید اقدام نمایند.

نظر شما