شناسهٔ خبر: 66012862 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز | لینک خبر

اقامه نماز سومین جمعه رمضان در مسجدالاقصی با حضور ۱۲۵ هزار نمازگزار - ادیان نیوز

اداره اوقاف اسلامی بیت المقدس اشغالی از حضور بیش از ۱۲۰ هزار نمازگزار در مسجدالاقصی برای اقامه نماز سومین جمعه ماه مبارک رمضان با وجود محدودیت های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی خبر می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین (وفا) بعد از ظهر امروز (جمعه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که با وجود اقدام امنیتی شدید و بی سابقه رژیم صهیونیستی در بیت المقدس اشغالی، اداره اوقاف اسلامی این شهر با صدور بیانیه کوتاهی، اعلام کرد که نزدیک به ۱۲۵ هزار نمازگزار سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۵ هجری قمری را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

در همین حال، شیخ «یوسف ابواسنینه»، خطیب مسجد الاقصی نیز در خطبه های نماز جمعه عنوان کرد که شهروندان فلسطینی برای تاکید بر تعلق مسجد به اسلام و مخالفت با یهودی سازی آن، به سوی این مسجد واقع در بخش شرقی بیت المقدس اشغالی حرکت کرده و خود را برای اقامه نماز بدان رساندند.

از سوی دیگر، نیروهای رژیم صهیونستی همچنان به اعمال محدودیت های شدید برای جلوگیری از ورود شهروندان فلسطینی به بیت المقدس اشغالی ادامه دادند، حضور خود در ایست های بازرسی نظامی منتهی به این شهر را تقویت کردند، هویت شهروندان را مورد بررسی قرار دادند و به بهانه عدم دریافت مجوزهای لازم نیز، از ورود صدها تن از آنها برای اقامه نماز جمعه جلوگیری کردند.

با این حال، صدها شهروند فلسطینی که بیشترشان افراد سالمند بودند، پس از آن که نیروهای رژیم صهیونستی از ورود آنها به مسجد الاقصی برای اقامه نماز جمعه جلوگیری به عمل آوردند، نماز را در همان خیابان های نزدیک ایست های بازرسی این رژیم اقامه کردند.

این در حالی است که اداره اوقاف اسلامی بیت المقدس اشغالی پیش از این نیز شمار نمازگزاران مسجد الاقصی در نخستین و دومین جمعه ماه مبارک رمضان سال جاری را به ترتیب ۸۰ و ۱۲۰ هزار تن اعلام کرده بود که کمتر از حد معمول سال های گذشته به حساب می آید.

یادآور می شود که ارتش رژیم صهیونیستی در نخستین روز ماه رمضان امسال اعلام کرد که در جمعه های این ماه مبارک، نمازگزاران فلسطینی ساکن مناطق واقع در کرانه باختری رود اردن تنها به شرط داشتن مجوز امنیتی معتبر و پس از ارزیابی شرایط امنیتی، اجازه ورود به بیت المقدس اشغالی را خواهند یافت.

در حالی که پلیس رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوز نظامی به نوار غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون تمامی ایست های بازرسی اطراف بیت المقدس شرقی را به روی ساکنان کرانه باختری بسته، ارتش این رژیم تاکید کرده که تنها نمازگزاران مرد بالای ۵۵ سال و زن بالای ۵۰ سال و همچنین کودکان زیر ۱۰ سال اجازه ورود به این شهر را خواهند داشت.

شایان ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه تجاوز خود به نوار غزه که پس از گذشت صد و هفتاد و پنج روز از آغاز آن، بیش از ۳۲ هزار و ۶۰۰ شهید و نزدیک به ۷۵ هزار و ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشته، عملیات یورش و دستگیری در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی را نیز تشدید کرده که منجر به درگیری با فلسطینیان شده و بنا بر آمار رسمی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان، شهادت بیش از ۴۵۰ تن از آنها و جراحت نزدیک به چهار هزار و ۷۵۰ تن دیگر را در پی داشته است.

نظر شما