شناسهٔ خبر: 65997244 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بلینکن: آمریکا از مجوز اسرائیل برای ارسال کمک های بیشتر به غزه استقبال می کند

صاحب‌خبر -
بلینکن: آمریکا از مجوز اسرائیل برای ارسال کمک های بیشتر به غزه استقبال می کند
خبرگزاری آریا-آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که ایالات متحده از تلاش‌های اخیر اسرائیل برای اجازه دادن کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه استقبال می‌کند، اما گفت موفقیت با نتایج بهبود وضعیت در میدان سنجیده می‌شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛بلینکن در یک سخنرانی در کنار رهبران اتحادیه اروپا در بلژیک افزود: "شواهد واقعاً در نتایج نهفته است و ما آن را در روزهای آینده و در هفته های آینده خواهیم دید."

امروز جمعه 4/4/2024 تعدادی از نمازگزاران در پی شلیک بمب های گازی از طریق پهپاد در صحن های مسجدالاقصی خفه شدند.

تلویزیون فلسطین گزارش داد که پلیس اسرائیل نیز به سمت نمازگزاران در صحن مسجد بمب های گاز اشک آور شلیک کرد.

دیروز خبرگزاری فلسطین گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی سحرگاهان به خیمه های افراد خلوت شده در صحن مسجد الاقصی یورش بردند و چهار نفر از آنها را دستگیر کردند. این خبرگزاری به نقل از شاهدان گزارش داد که پلیس اسرائیل چادرهایاعتکاف کنندگان را جستجو کرد.

این منبع  تصریح کرد که نیروهای اسرائیلی در تلاش هستند تا افراد اعتکاف کننده را از مسجد مبارک الاقصی خارج کنند تا شهرک نشینان صبح روز بعد به مسجد حمله کنند.

روز گذشته هزاران فلسطینی علی رغم محدودیت ها و محدودیت های اعمال شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، نماز عصر و تراویح را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

اداره اوقاف اسلامی در بیت المقدس گزارش داد که 50000 نفر نماز عصر و تراویح را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

نیروهای اسرائیلی در دروازه‌های مسجد الاقصی و شهر قدیمی بیت‌المقدس مستقر شدند و تعدادی از مردان جوان را هنگام عبور از باب حطه  بازرسی و هویت آنها را بررسی کردند.

شایان ذکر است که اقدامات اسرائیل باعث کاهش تعداد نمازگزاران در مسجد الاقصی در نتیجه ممانعت از رسیدن شهروندان کرانه باختری و نوار غزه به قدس اشغالی و ایجاد ده ها ایست بازرسی در محله های مختلف آن و در محل آن شد.

نیروهای رژیم صهیونیستی در اولین روز ماه مبارک رمضان با هدف جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی، سیم خاردارهایی را روی حصار مجاور مسجد الاقصی در منطقه «باب الاسباط» نصب کردند.

فرمانداری بیت المقدس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در یک سابقه خطرناک و برای اولین بار از سال 1967، سیم خاردار را روی حصار مجاور مسجد در منطقه (باب الاسباط) نصب کرد.

از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در 7 اکتبر، مسجد الاقصی در محاصره شدید ارتش اسرائیل و محدودیت‌هایی برای ورود نمازگزاران به آن قرار دارد.

نظر شما