شناسهٔ خبر: 66005444 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

لشکر قدس روز گذشته در سراسر ایران یک بار دیگر برای حمایت از غزه اعلام آمادگی کرد

طوفان‌الاحرار در حمایت از طوفان‌‌الاقصی

پس از 45 سال ملت آزاده ایران باردیگر در روز قدس، با لبیک به ندای تاریخی امام خمینی(ره) «طوفان الاحرار» را رقم زدند. صدای پیر جماران هنوز هم پس از گذشت نیم قرن در گوش تاریخ می‌پیچد که گفت: «ملت آزاده ایران هم‌اکنون از ملت‌های مستضعف جهان در مقابل آنان که منطقشان توپ و تانک و شعارشان سرنیزه است کاملاً پشتیبانی می‌نماید.

صاحب‌خبر -

ما از تمام نهضت‌های آزادی‌بخش در سراسر جهان که در راه خدا و حق و حقیقت و آزادی مبارزه می‌کنند، پشتیبانی می‌کنیم. ملت‌های برادر عرب و برادران لبنانی و فلسطینی بدانند که هرچه بدبختی دارند از اسرائیل و آمریکاست».

بدرقه شهدای راه قدس در تهران 
به گزارش فارس، همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس در تهران مراسم تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق برگزار شد.
سرلشکر سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در سوریه گفت: دلاورمردان ما رژیم صهیونیستی را تنبیه خواهند کرد و رژیم نمی‌تواند از شر فتنه‌هایی که ایجاد می‌کند، بگریزد. رژیم در دسترس است و می‌داند چه خواهد شد.

مشهد جای سوزن انداختن نبود
مردم مشهد نیز با حضور باشکوه خود در راهپیمایی، انزجار خود از رژیم صهیونیستی را اعلام کردند. همچنین مردم قم در روز جهانی قدس از حرم حضرت معصومه(س) تا مصلای قدس راهپیمایی کرده و ضمن حمایت خود از مظلومان فلسطین، از جنایات دشمن صهیونیستی اعلام انزجار کردند. مردم شیراز همزمان با سراسر کشور، با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، برای حمایت از مظلومیت مردم غزه و خروش علیه جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی به میدان آمدند.

چشم جهان به نقش جهان
میدان امام(ره) اصفهان در روز قدس یک‌بار دیگر شاهد حماسه‌آفرینی مردم دیار نصف‌جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود. فریاد استکبارستیزی از مردم بام ایران، چهارمحال و بختیاری نیز شنیده شد، آن‌ها یک پیام مهم داشتند: فلسطین تنها نیست. مردم ولایتمدار شهر قزوین نیز تجمع خود را رأس ساعت ۱۰:۳٠ از میدان میرعماد این شهر شروع و مسیر خیابان نادری، میدان آزادی، خیابان امام(ره) تا مسجدالنبی(ص) را طی کردند.

راهپیمایی روز قدس در ۶۰ نقطه سیستان و بلوچستان
راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور باشکوه  مردم در ۶۰ نقطه از سیستان و بلوچستان ‌برگزار شد؛ همزمان نیز پیکر مطهر سه شهید حادثه تروریستی چابهار و راسک صبح دیروز در راهپیمایی روز قدس بر دستان مردم روزه‌دار زاهدانی تشییع شد.

جلوه‌گری اتحاد شیعه و سنی در کردستان
حضور پرشور دهه هشتادی‌ها و نودی‌های اردبیل و آذربایجان غربی در این راهپیمایی به چشم می‌خورد و نشان داد هیچ قدرت و نفوذ فرهنگی نمی‌تواند از ولایتمداری نوجوانان و جوانان این مرز و بوم بکاهد. مردم کردستان نیز از شیعه و سنی و کرد و ترک همه و همه در کنار هم و با مشت‌های گره کرده فریاد حمایت از کودکان و زنان بی‌دفاع غزه و اوج تنفر از اسرائیل و آمریکا را فریاد زدند.

پویش «لشکر قدس» در میدان انقلاب تهران
اجتماع کودکان و نوجوانان در روز قدس‌، تحت عنوان «لشکر قدس» در حمایت از مردم غزه و همدردی با 33هزار نفر از شهدای غزه در ماه‌های اخیر، در میدان انقلاب تهران نیز برگزار شد.

تبریز، البرز، همدان و یزد نیز با سراسر ایران، همصدا شدند
تبریزی‌ها دیروز در حالی یکی از باشکوه‌ترین راهپیمایی‌های روز قدس را برگزار کردند که خواهرخوانده آن یعنی غزه و ساکنان مظلوم و محصورش از 7 اکتبر ۲۰۲۳ با حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی مواجه است. مردم استان البرز، همدان و یزد نیز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور به خیابان آمدند و یکصدا ندای مظلومیت فلسطین سر دادند.
ایلامی‌ها، کرمانی‌ها و هرمزگانی‌ها نیز برای صهیونیست‌ها خط‌ ونشان کشیدند.

 بوشهری‌ها نتانیاهو را به اسارت گرفتند!
همچنین مردم استان ایلام در اعتراض به ظلم رژیم اسرائیل در حق مظلومان فلسطین روز قدس را گرامی‌داشتند. بوشهری‌ها نیز در یک حرکت نمادین اسارت سردمدار جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، نتانیاهو توسط حماس را نمایش دادند. کرمانی‌ها، از دیار حاج قاسم با حضور خود در راهپیمایی روز قدس اعتقاد داشتند طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی را به لبه پرتگاه نزدیک کرده و طوفان‌الاحرار، کار او را تمام خواهد کرد. حضور پرشور هرمزگانی‌ها در روز قدس نیز تیری در قلب صهیونیست‌ها بود.

خروش عشایر در خراسان جنوبی
عشایر و مرزنشینان، این غیورمردان و حافظان امنیت ایران‌زمین در خراسان جنوبی، باز هم حماسه آفرین شدند و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خروش آمدند. مردم خراسان شمالی نیز به نشانه همدردی با 33 هزار شهید فلسطینی راهپیمایی کردند. همچنین راهپیمایی در کرمانشاه در بیش از 50 نقطه استان برگزار شد. اراکی‌ها هم در روز راهپیمایی قدس سنگ تمام گذاشتند و با حضور گرم خود بار دیگر برگ زرینی در تاریخ این شهر رقم زدند.

قیام کهگیلویه به یاد آریوبرزن
خوزستانی‌ها همانند سال‌های گذشته شعار «خیبر خیبر یا صهیون، جیش محمد قادمون» را در روز حمایت جهانی از قدس سر دادند. مردم روستای ده‌برآفتاب استان کهگیلویه و بویراحمد، در ساعات اول صبح روز قدس، راهپیمایی پرشور و خودجوش خود را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کردند؛ این روستا در جنگ تحمیلی بیش از 30 شهید تقدیم انقلاب کرده‌است. مردم مؤمن و روزه‌دار گلستان نیز باحضور بی‌سابقه خود در راهپیمایی عظیم روز قدس، از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام انزجار کردند. اما در مازندران جای سبز شهید «محسن حسین‌نیا» در راهپیمایی روز قدس خالی بود؛ مردم مازندران به یاد تمام شهدای دیار خود با مشت‌هایی گره کرده، خشم خود را بر سر آمریکا و رژیم صهیونیستی خالی کردند.

چاقوی زنجانی‌ها زیر گلوی اسرائیل
راهپیمایی روز قدس زنجان با حضور اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه خطه غواصان دریادل و خط شکنان دلاور برگزار شد.مردم سمنان نیز با حضور در راهپیمایی روز قدس، فریاد آزادگی سر دادند. مردم استان لرستان هم حضور پر شورتری نسبت به سالیان گذشته در مراسم راهپیمایی روز قدس داشتند و یکصدا علیه جنایات رژیم صهیونیستی فریاد «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. گیلانی‌ها نیز فریاد زدند: رژیم صهیونیستی سرزمینی جز‌ جهنم فتح نخواهد کرد.

نظر شما