شناسهٔ خبر: 65983398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمادگی فارس برای فریاد یکصدا علیه صهیونیزم در روز قدس

شیراز– ایرنا – امسال راهپیمایی روز قدس درشرایطی برگزار می‌شود که ددمنشی رژیم صهیونیستی در جنایت‌های متعدد بین‌المللی اوج گرفته و ملت مسلمان ایران و مردم آزاده جهان به این اقدامات واکنش نشان خواهد داد؛مسئولان و گروه‌های مختلف فارس نیز همصدا با دیگر آزادگان برای حضور پرشمار و قاطع در این راهپیمایی اعلام آمادگی کردند و همه هم‌استانی‌هایشان را هم فراخواندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ایران و فارس امسال در شرایطی فریاد انزجار خود را از صیونیست‌های غاصب به گوش حامیان این رژیم جعلی میرسانند که ستم به مردم مظلوم فلسطین در باریکه غزه اوج گرفته و به روشنی شکل نسل کشی و جنایت علیه بشریت به خود گرفته است و با حمله موشکی به کنسولگری ایران در سوریه و نقض فاحش قوانین بین المللی جای هیچ دفاعی برای جبهه استکبار باقی نگذاشته است.

در این شرایط پیش بینی می‌شود ملت آزاده ایران حضوری پرشور و شمار در راهپیمایی قدس امسال داشته باشند و با قاطعیت اعتراض و انزجار خود از این ددمنشی‌ها را به گوش جهان و البته نهادهای بین‌المللی برسانند.

روز گذشته مسیر راهپیمایی روز حهانی قدس در شیراز اعلام و قرار شد شیرازی‌ها از میدان شهدا به سوی بلوار کریم خان زند، میدان شهدا(شهرداری) به سمت چهار راه پیروزی، خیابان شهید دستغیب و تا خیابان ۹ دی راهپیمایی ‌کنند و محل تجمّع پایانی و سخنرانی و قرائت قطعنامه نیز شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهّر حضرت احمدابن موسی است.

علاوه بر شیراز، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، در ۱۲۰ شهر و روستای فارس نیز راهپیمایی روز جهانی قدس برپا است.

از دیروز تا کنون موجی از اعلام آمادگی برای حضور پرشور و فراخوان از همه فارسی‌ها به راه افتاده است.

پیش از همه استاندار فارس و شهردار شیراز از مردم فارس دعوت کردند تا در این شرایط حضوری گسترده و حماسی در راهپیمایی این روز جهانی داشته باشند.

حضور در راهپیمایی روز قدس حزب و جناح سیاسی و مذهب و دین نمی‌شناسد

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس با دعوت از عموم مردم فارس برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جمعه، اظهار کرد: حضور در این راهپیمایی حزب و جناح و جبهه سیاسی و مذهب و دین نمی‌شناسد.

او در پیام خود، گفت: روز قدس، ابتکار امام راحلِ (ره) و هدیه‌ای گرانقدر به سنگِ گهرِ انسانیت در وجودِ بشرِ معاصر است تا چراغِ حق طلبی برافروزد و ندای مظلوم، در آماجِ هیاهوی صاحبانِ دلار و سلطه و فریب، گم نشود؛ نقطه‌ی عطفی که به سال‌ها مبارزه‌ی ملتِ فلسطین برای رهایی، اصالت بخشید. روز قدس، روز مقابله‌ی مستضعفین با زورگویی و زیاده خواهیِ مستکبرین است.

استاندار فارس ادامه داد: تاریخ ۷۶ ساله‌ وحشی گری رژیم غاصب صهیونیستی نشان داده که وجودِ کالاَنعام بَل هُم أَضَل این جماعت، هرگز به صفحه‌ی انتهای خوی دَدمنش خود نمی‌رسد و همواره اوراق تازه تری از به مسلخ کشاندن همه ارزش‌های انسانی، برای رو شدن دارد. خباثت این رژیم به جنایات هر روزه در سرزمین فلسطین و کرانه باختری محدود نمی‌شود و مردم ایران عزیز و سایر کشورهای منطقه را نیز بارها سوگوار کرده و نشان داده برای تمامیت ارضی هیچ کشوری احترام قائل نیست.

ایمانیه اظهار کرد: حمله ناجوانمردانه اخیر به سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن سردار بزرگ اسلام محمدرضا زاهدی و همرزم بزرگوارش سردار محمد هادی حاج رحیمی و دیگر شهدای این حادثه نیز، از همین دست اقداماتِ نفرت انگیز است.

او گفت: در فضای جنایات هولناکِ شقی‌ترین موجودات زمین، حضورِ پرشکوه امت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، لبیک به فراخوانِ رسولِ وحی در انسان ماندن به روزگارِ جور است: مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم. حضوری که حزب و جناح و جبهه سیاسی و مذهب و دین نمی‌شناسد و تنها ملاک و معیارِ سنجش آن، انسانیت است.

استاندار فارس در این پیام فریادِ مرگ بر اسرائیل آحاد مردمِ ما در این روز را دمیدن خون حیات در رگ‌های امت اسلامی و التیامی بر جسمِ ۱۸۰ روز روزه دار ساکنانِ غزه و نور امیدی در بمب ریزانِ آسمان و زمینِ بازی خونفشانِ کودکانِ فلسطینی خواند و ادامه داد: فریاد مرگ بر آمریکا و انگلیس که پایه گذاران حذفِ فلسطین از نقشه‌ی جغرافیای سیاسی جهان بودند، نشان خواهد داد که مرزهای فلسطین به وسعتِ قلبِ همه ملت‌های آزاده‌ی عالم -فارغ از سیاستِ دولتهایشان- حک شده و برافراشتن پرچم فلسطین، حماسه‌ی خروشِ خشمِ فرزندانِ آدم، در تقابلِ همه‌ی ترفندهای شیطانی دَدمنشانِ زمان است.

ایمانیه ابراز امیدواری کرد که خواست الهی و اراده‌ی امتِ اسلام در ایام مبارکِ قدر، تقدیر امسالِ قدس شریف را، آزاد و فارغ از حضور پلیددستان جنایتکارِ تاریخ بنویسد و صدای شادی ِ ساکنانِ اصلیِ سرزمینِ زیتون، غبارِ غمِ سال‌ها تجاوز و تحقیر و تحکمِ غاصبانِ مِنَ النهر اِلَی البَحر را بزداید.

روز قدس ابتکاری برای مقابله بی‌امان با زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی است

شهردار شیراز هم در پیامی از همه ساکنان پایتخت فرهنگ ایران دعوت کرد تا حضوری حماسی در راهپیمایی روز قدس امسال داشته باشند.

محمد حسن اسدی در این پیام اقدام مبتکرانه و بی بدیل امام راحل (ره) در نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس را راهپیمایی وحدت بخش مسلمین برای مقابله بی امان با زیاده خواهی های رژیم جعلی و پوشالی اسراییل دانست و گفت: تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بر این روز که زمینه ساز نابودی هر چه سریعتر رژیم اشغالگر قدس بعنوان غده سرطانی جهان اسلام است، حکمتی است رفیع که مصلحت کشورهای منطقه و صلح و آرامش پایدار غرب آسیا را در پی خواهد داشت.

او ادامه داد: بیت المقدس بعنوان قبله اول مسلمین باید از چنگال جرثومه فساد و تباهی ، رژیم کودک کش اسراییل آزاد شود چرا که چنین رژیم سفاکی با همدستی و حمایت آمریکای جنایتکار در ماه‌های اخیر ده‌ها هزار نفر از مردم بی پناه غزه بویژه هزاران نفر از زنان و کودکان بی گناه را به شهادت رسانده و در طی بیش از هفتادسال اشغالگری صدهاهزار فلسطینی مظلوم را از خانه و کاشانه خود آواره کرده است.

به گفته او حمله ددمنشانه اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن تعدادی از سرداران سپاه و مستشاران نظامی کشورمان در دمشق سوریه نیز قطعا آخرین جنایت این رژیم درمانده و مستاصل از جبهه مقاومت و فرزندان حزب الله نبوده و نیست که به باذن الله از آن پشیمان خواهند شد .

او از عموم شهروندان شریف و ولایتمدار شیرازی خواست تا ضمن محکوم کردن جنایات اسراییل خبیث فریادهای دشمن شکن مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل را بر سرشان فرود آورده و با مظلومان و درمندان جهان به ویژه با آورگان و خانواده های شهدای غزه ابراز همدردی کنند.

روز قدس پرچمی برافراشته برای برادری در مصاف با استکبار است

تولیت آستان حضرت احمدبن موسی (ع) نیز با دعوت از مجاوران این حضرت برای حضور یکپارچه در راهپیمایی روز قدس و پاسخ به جنایات بی‌شمار رژیم گرگ‌صفت صهیونیستی، گفت: روز جهانی قدس از ثمرات مبارک انقلاب کبیر اسلامی و پرچم برافراشته‌ای است که به ابتکار معمار کبیر این انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بر بام جهان به اهتزاز در آمد تا عموم مستضعفان و زخم‌خوردگان از زنجیر اسارت ظالمان را یک‌پارچه در مصاف خالصانه با جبهه استکبار به وحدت و برادری برساند.

به گفته حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری امروز که قساوت‌ها، ددمنشی‌ها و جنایات بی‌شمار صهیونیزم بین‌الملل در سرزمین فلسطین به ویژه غزه مظلوم با پشتیبانی و حمایت‌های آشکار آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر به اوج خود رسیده، حقانیت و اهمیت این ابتکار هوشمندانه نیز بیش از پیش در نگاه جهانیان به اثبات رسیده است.

او در آستانه روز جهانی قدس، اظهار کرد: در شرایط بغرنج کنونی که هزاران انسان بی‌گناه فلسطینی در محاصره لشکریان فرعون‌های زمان گرفتار آمده‌ و از بدیهی‌ترین حقوق خود محروم و در رنج و محنت قتل عام عزیزان خود متحمل بار سنگین مصیبت‌های جانکاه شده‌اند، بر هر انسان آزاده‌ای فرض است که انزجار و تنفر خود را از رژیم گرگ‌صفت صهیونیستی ابراز و با مصیبت‌دیدگان مظلوم فلسطین اظهار همدردی کنند.

تولیت آستان احمدی شاهچراغ (ع) ادامه داد: بی‌گمان حضور یکپارچه عموم مردم ولایت‌مدار فارس در راهپیمایی روز جهانی قدس از یکسو، پیام انزجار از رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی و همدردی با مظلومان فلسطین را به گوش جهانیان خواهد رساند، و از سوی دیگر بر قوّت و قدرت رزمندگان جبهه مقاومت در نواختن ضربات سخت‌تر بر پیکر رو به مرگ این دولت جعلی خواهد افزود.

اتفاق تولید کنندگان روستایی فارس در محکومیت رژیم صهیونیستی

روستاییان ایرانی از جمله فارسی‌ها، همواره در صحنه‌های مختلف سیاسی ایران و امت اسلامی حضوری پررنگ داشته‌اند. خواه انتخابات سیاسی باشد، خواه پای رزمندگی برای خاک وطن و ارزش‌های اسلامی و انسانی باشد و چه صحنه‌های راهپیمایی و فریاد حق طلبی.

این بار نیز قرار است روستانشینان فارسی حماسه‌ای دیگر بیافرینند و در راهپیمایی روز جهانی قدس فریاد حق فلسطینی‌های مظلوم و سلاخی بشریت را به گوش جهان برسانند.

سازمان تعاون روستایی فارس نیز تعاونی های بخش کشاورزی استان فارس را برای حضور گسترده در روز جهانی قدس و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی فراخوانده است.

سیدکاظم موسوی، مدیر تعاون روستاییی فارس با انتشار پیامی از شبکه گسترده تعاونی های بخش کشاورزی استان فارس دعوت کرد با حضور حماسه ای در راهپیمایی روز جهانی قدس جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

به گفته او حمله رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت مظلومانه فرماندهان و مستشاران نظامی نمادی آشکار از سبعیت رژیم صهیونیستی است و بی‌تردید این تجاوز آشکار بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی ادامه داد: در آستانه روز جهانی قدس از همکاران سازمان و شبکه گسترده تعاونی های کشاورزی ، روستایی ، تولید، زنان و اتاق اصناف کشاورزی دعوت می‌شود با حضور حماسه‌ای خود در راهپیمایی پرشکوه روز قدس به جهانیان و رژیم کودک کش صهیونیستی بفهمانند که ملت غیور ایران اسلامی گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می باشد،تا با اولین فرمان فرمانده کل قوا این جرثومه فساد را از روی کره زمین محو شود.

آمادگی فارس برای فریاد یکصدا علیه صهیونیزم در روز قدس

همصدایی دانشگاهیان فارس در قیام علیه صهیونیست‌ها

دانشگاهیان شیراز نیز یکصدا برای حضور در راهپیمایی روز قدس اعلام آمادگی کردند و برای حضور هماهنگ در این روز قرار گذاشتند.

بر اساس اعلام دانشگاه شیراز، قرار است خانواده بزرگ دانشگاه شیراز روز جمعه، ساعت ۹:۱۵ روبروی دفتر امام جمعه شیراز در میدان امام حسین(ع) گرد هم آیند تا همقدم با مردم شیراز فریاد انزجار بر لب این مسیر را راهپیمایی کنند.

شور حماسی هیاتی‌های فارس در روز جهانی قدس

طی ۲ روز گدشته در همه مراسم عزاداری و رمضانی فارس جلوه سیاسی اسلام نمودی پررنگ داشت و همواره از مردم آزاده این استان برای حضور پرشور در راهپیمایی قدس دعوت شد.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس گفت: با توجه به عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه لازم است امسال تاکید ویژه ای بر حضور همگانی در راهپیمایی روز حهانی قدس شود.

او افزود: حضور مردم فارس در این راهپیمایی حداقل کاری است که می‌توانیم برای مردم مطلوم فلسطین و شهدای عزیز ایران انجام دهیم، هر چند همه گوش به فرمان ولایت برای هرگونه عکس العمل لازم نیز هستیم.

خیزش جامعه ورزشی فارس در فریاد علیه جنایت‌های صهیونیسم بین‌الملل

اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران فارس نیز در بیانیه‌ای از جامعه ورزش و جوانان فارس برای حضور پرشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

در بیانیه متولیان ورزش فارس آمده است: قدس، دفتر خونین مقاومت است که برگ، برگ آن نماد حماسه ای جاودان ومظلومیتی بی نهایت است. امروز شاهد آن هستیم که قدس بیش از پیش نماد حق خواهی مردم وایستادگی ومقاومت در برابر ظلم وجنایت است.

اداره کل ورزش و جوانان فارس اعلام کردکه ورزشکاران این استان همگام با سایر اقشار مردم همیشه در صحنه ، در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور خواهند یافت و با اعلام انزجار از جنایت‌های رژیم غاصب وجعلی صهیونیستی، آرمان قدس شریف و آزادی فلسطین وحمایت از مردم مظلوم غزه را فریاد زده و شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر خواهند داد.

اکنون که جنایت‌های پرشمار رژیم صهیونیستی جای هیچ توجیه و دفاعی را برای اقدامات ضد انسانی و ضد بشری آنها باقی نگذاشته حضور پر شور و فریاد رسای ملت فارس و ایران و آزادگان جهان خط بطلان پررنگی بر تداوم حیات این رژیم جعلی خواهد بود.

نظر شما