شناسهٔ خبر: 65948561 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افزايش 11 درصدي تعداد مسافران در راه آهن شمال 2

صاحب‌خبر -
افزايش 11 درصدي تعداد مسافران در راه آهن شمال 2
خبرگزاری آریا - مدیرکل راه آهن شمال 2 با بیان اینکه رشد 11 درصدی تعداد مسافرین نسبت به عدد یک میلیون و 17 هزار نفر در سال 1401، گفت: این مهم نشان از تمایل مردم به استفاده از قطار برای سفرهایشان دارد.

به گزارش خبرگزاری آریا ، غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال 2 با اشاره به افزایش جا به جایی بار و مسافر در سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و 124 هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل ریلی منطقه شمال 2 جابه‌جا شده‌اند که از این مقدار 831 هزار مسافر سهم قطارهای اصلی و 293 هزار نفر مربوط به تردد مسافرین با قطارهای محلی است.
وی با بیان رشد 11 درصدی تعداد مسافرین نسبت به عدد یک میلیون و 17 هزار نفر در سال 1401، افزود: این مهم نشان از تمایل مردم به استفاده از قطار برای سفرهایشان دارد.
مدیرکل راه آهن شمال 2 با اشاره به افزایش تعداد مسافران در تعطیلات سال جدید، گفت: حجم بالایی از مسافرین در نوروز امسال قطار را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند.
ولدی تصریح‌کرد: در پیک سفرهای نوروزی، بی‌شک مهم‌ترین هدف همه همکاران بنده در این اداره کل، بهبود و توسعه خدمات و به‌تبع آن افزایش رضایتمندی مسافرینی است که سفر با قطار را اولویت خود قرار داده‌اند.
وی به زمان تأخیر قطارهای مسافری در اداره کل راه‌آهن شمال اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با نظارت مستمر بر قطارهای‌ی که در محدوده جغرافیایی این منطقه تردد نمودند میانگین زمان تأخیر قطارهای مسافری در سال گذشته نسبت به سال 1402 با کاهش 9 درصدی همراه بوده است.
مدیرکل راه‌آهن شمال 2 درباره عملکرد اداره کل در حوزه جا به جایی بار، خاطرنشان کرد: در سال 1402 میزان بارگیری، بیش از یک میلیون و 283 هزار تن بوده است که نسبت به عدد یک میلیون و 108 هزار تن در مدت مشابه سال 1401 رشد 16 درصدی داشته است.
ولدی در خصوص میزان تخلیه بار، گفت: در این بخش عدد یک میلیون و 692 هزار تن بار در سال 1401 به ثبت رسیده که این رقم در سال گذشته با تغییری 5 درصدی به بیش از یک میلیون و 773 هزار تن افزایش یافته‌است.

نظر شما