شناسهٔ خبر: 65894325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توزیع ۲۴ هزار بسته کمک‌های مومنانه کمیته امداد در خوزستان

مرحله اول رزمایش کمک مومنانه با توزیع ۲۴ هزار بسته معیشتی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان به نیت ۲۴ هزار شهید سرافراز استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

توزیع ۲۴ هزار بسته کمک‌های مومنانه کمیته امداد در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،   با حضور حجت الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز و فارسی نژاد مشاور رئیس و مدیر کل دفتر ریاست کمیته امداد امام خمینی کشور سردار فلاحی پور هماهنگ کننده قرارگاه حضرت ابوالفضل استان و جمعی از مسئولان استان آغاز شد.

در مراسم رزمایش کمک‌های مومنانه ویژه ماه مبارک رمضان این نهاد حمایتی در محل مصلای اهواز بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان کمیته امداد بنا به رسالت ذاتی خود تلاش دارد تا با مشارکت خیرین به خانواده‌های نیازمندان و مددجویان خدمت رسانی کند.

وی گفت: ثبت نام از خیرین برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین، اطعام ایتام و دادن افطاری به مددجویان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و دریافت زکات فطریه و کفارات از جمله طرح‌هایی است که طی ماه مبارک رمضان با همکاری مراکز نیکوکاری، بسیج و سپاه و خیران در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه اجرایی می‌شود.

شیبه افزود: در طرح اطعام مهدوی با استفاده از ظرفیت آشپزخانه‌هایی که با محوریت مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی و هیات‎‌های مذهبی مساجد ایجاد می‌شود، و تلاش می‌شود تا با مشارکت خیرین، ۱۳۰ هزار بسته معیشتی و طی ماه رمضان یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم (پویش افطاری ساده) تهیه و بین خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند توزیع می‌شود.

امام جمعه اهواز نیز در این مراسم بیان کرد: در چند سال اخیر رزمایش مواسات و کمک‌های مردمی در استان خوزستان موثر بوده است که امیدواریم بتوانیم سفره رنگین‌تری را برای محرومان داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فردی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای در کمک به جامعه کم برخوردار و حمایت از آن‌ها دارد افزود: با کمک خیران کمک‌های بسیار خوبی به قشر محروم ارائه شده و کمیته امداد در ماه مبارک رمضان رزمایش تامین بسته معیشتی برای خانواده‌های نیازمند را در دست اجرا دارد که اقدامی شایسته است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه نیازمندان با مشکلات مواجه هستند و کمک به معیشت خانواده‌های نیازمند اثر بسیار زیادی در وضعیت زندگی آن‌ها دارد افزود: در هر جای ایران مشکلی باشد دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد برای کمک وارد عمل میشوند و در تمام سال‌ها کمیته امداد در کنار نیازمندان در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی با بیان اینکه خیرین خوزستانی با حمایت خود، کمیته امداد در خط مقدم خدمت به محرومان قرار می‌دهند ، گفت: صداوسیما و رسانه نقش مهمی در فرهنگ سازی در جامعه دارد و نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ انفاق، کمک به همنوعان، تشویق مشارکت مردم در کمک به نیازمندان کلیدی و اثرگذار است و وقتی صدا سیما مشارکت مردم و خدمات کمیته امداد را نشان میدهد اثرگذار خواهد بود و مشارکت بیشتر میشود.

 ۱۳۰ هزار خانوار در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

نظر شما