شناسهٔ خبر: 66353833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم | زمین‌خواری پنج هکتاری به‌جای مسکن‌سازی در نوشهر؛ ماجرا چیست؟

نوشهر - ایرنا - حدود پنج هکتار زمین مربوط به اراضی ملی واقع در حوالی روستای "ملاکلا " نوشهر بیش از ۲ دهه به شرکت تعاونی مسکن کارکنان فرمانداری های نوشهر و چالوس واگذار شد که رییس کل دادگستری مازندران در حاشیه بازدید از این زمین بر ضرورت رسیدگی به پرونده آن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرها و روستاهای مازندران از جمله پدیده هایی است که از دهه های گذشته به وفور در منطقه پدیدار شده است.

به گفته کارشناسان امر، این معضل فراگیر در زمان حاضر اثرات مخربی نظیر تخریب سیمای کالبدی شهرها و روستاها، از بین رفتن منابع، تعرض به حریم رودخانه ها و سواحل و عرصه های طبیعی و در نهایت آلودگی زیست محیطی برجا گذاشته است.

برابر آمار رسمی موجود به دلیل گسترش ساخت و سازهای بی رویه و غیرمجاز در اراضی ملی غرب مازندران، در زمان حاضر ۳۰ هزار مشترک غیرمجاز برق بدون داشتن انشعاب به این انرژی دسترسی دارند و استفاده بی رویه می کنند و همین معضل نیز در دیگر بخش ها مشکلاتی را دامن زده است.

مازندران به دلایل برخورداری از مناظر بی بدیل طبیعی و تاریخی برای افراد غیربومی جذاب است و این شاخص ها و ویژگی های طبیعی موجب شده تا آنها در این دیار سرسبز و خوش آب و هوا به فکر تهیه سرپناهی برای خود و خانواده باشند.

نظر شما