شناسهٔ خبر: 65894290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

ویزیت ۱۶۳۵ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان لامرد

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان لامرد، گزارشی از روند ارایه خدمات سلامت به مردم و مسافران نوروزی در این شهرستان از بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ ارایه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مهندس «یعقوب رضائی» تمهیدات پیش بینی شده برای خدمات رسانی در ایام نوروز ۱۴۰۳ را شامل تهیه پوستر و نصب بنر و تراکت راهنمای مسافر با موضوع نکات لازم برای تامین سلامت مسافران، به همراه درج موقعیت بیمارستان، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های اورژانس و زمان فعالیت این مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین برپایی ایستگاه راهنمای مسافر با همکاری هلال احمر شهرستان برشمرد.

او افزود: از آغاز به کار ستاد سلامت نوروزی از بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ در راستای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی در حوزه بهداشت محیط و حرفه ای، بیش از ۱۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در قالب اجرای طرح تشدید کنترل مراکز مواد غذایی و ارجاع ۹ پرونده تخلف در زمینه موازین بهداشتی به مراجع قضایی و تعطیلی یک مکان متخلف به همراه صدور ۸۹ مورد اخطار بهداشتی انجام شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان لامرد همچنین از معدوم سازی ۱۷۸ کیلوگرم_لیتر مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی در این بازدیدها خبر داد.

او ادامه داد: بر اساس برنامه زمانبندی در ستاد سلامت نوروزی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، رسیدگی و خدمت به ۲۱۳ مادر باردار نیازمند خدمات ماقبتی نیز انجام شده است.

رضائی اضافه کرد: همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته، ارائه خدمات درمانی به بیماران و مراجعان بیمارستان های «حاج محمود حاج حیدر» لامرد و «بعثت» اشکنان با دارا بودن بخش های اورژانس، داخلی، زنان، جراحی، اتاق عمل، CCU، ICU، اطفال، سی تی اسکن، آزمایشگاه، چشم پزشکی و NICU است از سوی پزشکان متخصص قلب و عروق، داخلی، زنان، مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، اطفال، چشم پزشکی و بیهوشی در این ایام در حال انجام است.

او افزود: همچنین چهار مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ده شیخ؛ اهل بیت (ع) کال؛ حضرت عباس(ع) چاهورز و شهدای خشت به همراه سه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و چهار مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی نیز در حال ارایه خدمت به به بیماران و شهروندان هستند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان لامرد میزان مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون در این شهرستان را ۲۰۷ مورد اعلام کرد و ادامه داد: ۱۲۱ مورد ماموریت نیز از سوی پنج پایگاه اورژانس، از بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ انجام شده که از این تعداد ۲۳ ماموریت کارشناسان اورژانس مربوط به سوانح و حوادث جاده ای بوده است و خوشبختانه هیچ آمار فوتی ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی در شهرستان لامرد طی این بازه زمانی ثبت نشده است.

رضائی بیان کرد: همچنین در همین مدت، هزار و ۶۳۵ بیمار به صورت سرپایی در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان لامرد با حضور پزشکان عمومی، معاینه شده اند.

نظر شما