شناسهٔ خبر: 66355179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیل ۵۲۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف اردستان خسارت زد

کاشان -ایرنا-فرماندار اردستان گفت: بارندگی های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان شد.

صاحب‌خبر -

سید محمدهادی احمدی طبا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس بررسی‌های انجام شده هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده اما برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.
فرماندار اردستان تصریح کرد: براساس اعلام اداره هواشناسی میانگین بارش های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۱۳ میلیمتر، ۲۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.
احمدی طبا زواره با بیان اینکه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان مقرر شد تمامی دستگاه ها آمادگی لازم را داشته باشند افزود: با پیش‌بینی‌هایی که از چند روز قبل انجام شده بود در حوزه شهری مشکل چندانی وجود نداشت و در حوزه راه های اصلی و جاده ترانزیت مورد خاصی وجود نداشت، ولی در جاده های روستایی هنوز ۲ مسیر دچار آبگرفتگی است که تلاش می شود با کمک نیروهای خدمات رسان تا پایان امروز این مشکل برطرف شود.
احمدی طبا زواره گفت: با همکاری مدیرکل مدیریت بحران استانداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، ماشین آلات راه سازی مورد نیاز به شهرستان اعزام شدند و به کمک مسوولان محلی شتافتند که از همه آنها تقدیر می شود.
وی افزود: دستگاه های مسوول باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جبران خسارت‌های سیل اخیر اقدام کنند، همچنین با توجه به پیش‌بینی‌اداره هواشناسی که از روز سه شنبه در منطقه بارندگی خواهیم داشت روز دوشنبه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان را برگزار خواهیم کرد و اداره ها در آماده باش خواهند بود.
فرماندار اردستان گفت: برای نخستبن بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

نظر شما