شناسهٔ خبر: 65894225 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله رجبی:

تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید نیاز حیاتی کشور است

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: دانشگاه تک جنسیتی با اعضای هیئت علمی و مدیریت قوی امری مطلوب است و به برکت انقلاب اسلامی در کشور بانوان برجسته‌ای وجود دارند که می توانند به خوبی مراکز علمی حتی در سطح دانشگاه را مدیریت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله رجبی در دیدار رئیس و مسئولین دانشگاه حضرت معصومه(س) قم که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: دانشگاه تک جنسیتی با اعضای هیئت علمی و مدیریت قوی امری مطلوب است و به برکت انقلاب اسلامی در کشور بانوان برجسته‌ای وجود دارند که می توانند به خوبی مراکز علمی حتی در سطح دانشگاه را مدیریت کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم تلاش برای تقویت بنیان های فکری و معنوی دانشجویان را مهم دانست و افزود: تا می توانید روی مسائل فکری و بنیان های معنوی و معرفتی دانشجویان کار کنید تا از این حیث نیز تقویت شوند.

وی ارتقاء معرفتی نیروی انسانی اعم از اساتید، دانشجویان و مدیران دانشگاه حضرت معصومه(س) را مهم دانست و گفت: با توجه به استقرار این دانشکده در قم و کنار حوزه علمیه باید تلاش کنیم که دانشکده و خروجی های آن در عرصه‌های مختلف دانشی، اخلاقی و بصیرتی الگو باشند و برنامه‌ریزی عالمانه و حکیمانه در این زمینه برای نیروهای موجود دانشکده و نیروهایی که در آینده جذب می‌شوند بسیار مهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: شما مسئول و متولی دانشکده هستید لذا باید طرح و ایده داشته باشید و بدانید که اگر با یک برنامه ریزی درست و دقیق توانستید مبانی فکری و معرفتی جوانان دانشجو را تقویت کنید رسالت خود در قبال اسلام و انقلاب اسلامی انجام داده اید.

آیت الله رجبی در ادامه نقش اساتید و تاثیرگذاری آنان بر دانشجو را مهم و غیر قابل انکار دانست و اظهار کرد: اگر اساتید دانشگاه ها خود از عمق جان معتقد به اسلام و انقلاب اسلامی باشد می تواند دانشجویان را در این مسیر تربیت کند و آنان را نیروهایی که مدافع اسلام و نظام اسلامی هستند بار بیاورند.

عضو هیئت امنای دانشکده حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بانوان جامعه ما امروزه توانمند هستند و به خوبی توانایی اداره یک دانشگاه و یا مرکز علمی مهم را دارند ابراز داشت: امروزه در میان بانوان تحصیل کرده نیروهای توانمند زیادی هستند که در جهت مدیریت، رشد و توسعه مراکز علمی ویژه خواهران از بعد علمی، اخلاقی و بصیرتی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند که باید از ظرفیت آنان به خوبی استفاده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در پرتو تقویت، تعمیق و تعالی جنبه های معنوی و بصیرتی و مبانی فکری دانشجویان واساتید حتما عرصه علمی آنان نیز رشد خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار خانم بردبار رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) به بیان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات علمی این دانشگاه پرداخت.

انتهای پیام

نظر شما