شناسهٔ خبر: 65893362 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بودجه ۱۰۴ هزار میلیاردی سال گذشته محقق شد | تحقق بودجه با اتکا به ۴ محور

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از تحقق بودجه ۱۰۴ هزار میلیاردی تهران در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین؛ مولد سازی املاک یکی از مهم ترین تحولاتی است که در این دوره مدیریت شهری پیگیری می شود. لطف الله فروزنده با بیان این مطلب گفت: «در سال ۱۴۰۱ رقم بودجه به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید که نزدیک ۱۴۰ در صد رشد بودجه داشتیم و سال گذشته هم تا پایان دی ماه بودجه (حدود ۷۶ هزار میلیارد تومان) محقق شد و برای اولین بار متمم ۳۵ هزار میلیاردی را به شورا ارائه دادیم.»

با متمم ارائه شده در نهایت سقف بودجه ۱۴۰۲ شهر تهران به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان رسید که فروزنده در خصوص تحقق آن تاکید کرد: «افزایش بودجه در ۴ محور درآمدی از جمله عوارض ساختمان، توسعه و رونق پروانه ساختمان ، ارزش افزوده، در آمدهای پایدار، عوارض نوسازی و مولد سازی، بوده است. همچنین یکی از تحولاتی که در این دوره مدیریت شهری پیگیری می شود، بحث مولد سازی املاک و تسویه با دستگاه های مختلف است که توانستیم بخش قابل توجهی از بدهی ها را تسویه کنیم.»

او در ادامه گفت: «کار جدی با بانک ها صورت گرفت و بستری فراهم شد تا به شهرداری تسهیلات ارائه دهند. البته شهرداری از دولت و دستگاه های دولتی هم مطالباتی دارد که مشخص شده است که با حمایت رئیس جمهور و هیات دولت سال جاری وصول خواهند شد.»

نظر شما