شناسهٔ خبر: 65892362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد خودرو در محورهای ورودی و خروجی گیلان کاهش یافت

رشت - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از دستگاه‌های تردد شمار نصب شده در راه‌های مواصلاتی استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفندماه گذشته تا پایان هشتم نوروز) یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۴۶۵ خودرو وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافته‌است.

صاحب‌خبر -

غلامعلی نیک‌فهم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت ۹۵۳ هزار و ۳۴۴ خودرو از استان گیلان خارج شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته‌است.

وی بیان کرد: در این مدت بیشترین تعداد ورود خودرو از طریق آزاد راه قزوین - رشت با ۵۸۷ هزار و ۴۰۰ خودرو و بعد از آن از محور رامسر - چابکسر با ۳۷۱ هزار و ۲۱۵ وسیله نقلیه بوده ضمن اینکه بیشترین میزان خروج خودرو نیز از طریق آزاد راه رشت - قزوین با ۳۷۱ هزار و ۸۰۸ وسیله نقلیه ثبت شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اضافه کرد: در این مدت متوسط ساعتی تردد در محورهای مواصلاتی استان ۷۲۳ وسیله نقلیه در ساعت بوده ضمن اینکه بیشترین تردد در محورهای گیلان یکشنبه گذشته پنجم نوروز با متوسط ساعتی ۸۴۷ وسلیه نقلیه انجام شده‌است.

وی عنوان کرد: همچنین در این مدت، بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخلی گیلان مربوط به محور امام‌زاده هاشم - تقاطع سراوان با متوسط تردد روزانه ۵۲ هزار و ۲۳۸ خودرو در روز و پس از آن محور لاهیجان - آستانه با متوسط تردد روزانه ۴۷ هزار و ۴۸۸ وسیله نقلیه در روز بوده‌است.

رئیس پلیس راه گیلان نیز با اشاره به اعمال محدودیت رفت و برگشت ترافیکی به مدت پنج روز در ۲ مسیر رشت - قزوین و بندر آستارا - اردبیل اظهار کرد: با توجه به حجم بالای سفر و فرارسیدن روزهای پایانی تعطیلات نوروزی، به منظور افزایش ظرفیت تردد در راه‌ها، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی، محدودیت‌های رفت و برگشت ترافیکی در مسیرهای قدیم رشت - قزوین و بندر آستارا - اردبیل اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اعمال محدودیت ترافیکی در گیلان آغاز شد

تلفات رانندگی در نوروز گیلان ۷۵ درصد کاهش یافت

نظر شما