شناسهٔ خبر: 66353694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان:

تمهیدات راه‌اندازی پنج شعبه تخصصی حل اختلاف اصناف در اهواز فراهم است

اهواز- ایرنا - رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: تمهیدات ایجاد پنج شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز به منظور کاهش ورودی پرونده به دادگاه فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی روز شنبه در نشست با اعضای اتاق اصناف اهواز بیان کرد: راه‌اندازی این تعداد شعب حل اختلاف برای اصناف در کنار کاهش ورودی پرونده به دادگاه زمینه توسعه صلح و سازش را در این قشر از جامعه فراهم خواهد کرد.

وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه حجم بالایی از قشر مردم مرتبط با اتاق اصناف هستند راه‌اندازی این شعب حل اختلاف بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: جلب مشارکت‌های مردمی نقش مهم و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه دارد.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان تصریح کرد: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحدهای صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: به منظور ایجاد راهکارهای کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست‌گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شورای حل اختلاف خوزستان تلاش دارد تا با راه‌اندازی شعبه‌‍های تخصصی حل اختلاف در کاهش ورود پرونده‌های قضایی به دادگاه و توسعه صلح و سازش گام‌های موثری در استان برداشته شود.

۱۵۰ هزار واحد صنفی در خوزستان وجود دارد.

نظر شما