شناسهٔ خبر: 65891978 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: سه هشدار هواشناسی برای ورود سامانه بارشی جدید و وزش باد شدید در نواحی مختلف صادر شده است.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از صدور سه هشدار هواشناسی خبر داد و گفت: هشدار سطح نارنجی برای نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب، تداوم فعالیت سامانه قدیم در نیمه‌شرقی است که از امروز شروع و تا فردا ۱۰ فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: بارش باران، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، در نقاط گرمسیر با رعدوبرق، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه  از جمله مخاطرات اين  هشدار هواشناسی است.

ضیائیان اظهار کرد: لرستان، مرکزی، اصفهان، یزد، ارتفاعات مازندران، جنوب خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال فارس، شمال غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان  از جمله  شهرهای است که‌ درگیر این سامانه بارشی می شوند.

او گفت:احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

او گفت: هشدارسطح زرد برای افزایش گرادیان فشاری طی فردا صادر شده  که براثر این سامانه شاهد وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک خواهیم بود.

وی افزود: بوشهر،کرمانشاه، ایلام، شمال اصفهان، شرق سمنان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان از جمله  استان های درگیر این سامانه است.

ضیائیان گفت: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا هشدار دیگری است که طی امروز و فردا رخ می دهد و در این مدت افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۳۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱.۷ متر و دور از ساحل بیش از ۱.۷ متر می رسد.

وی گفت: مناطق ساحلی و دور از ساحل جنوب استان بوشهر و استان هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز درگیر این وزش باد می شوند و  خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی وجود دارد.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

نظر شما