شناسهٔ خبر: 65891457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلخندها و لبخندهای سال ۱۴۰۲ در دارالمرحمه سمنان

سمنان - ایرنا - سال ۱۴۰۲ رویدادهای خبری مختلفی در استان سمنان رقم خورد که اکنون با فرارسیدن سال ۱۴۰۳ مرور برخی خبرهای مهم در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی خالی از لطف نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان با وسعت ۹.۷ میلیون هکتار و جمعیتی بیش از ۷۰۲ هزار نفر با دارا بودن حدود ۲ هزار واحد صنعتی از دیرباز نقش مهمی در حوزه اقتصادی، سیاسی، تحولات فرهنگی و اجتماعی کشور داشته است، اکنون که سال کهنه جایش را به سال نو داده است نگاهی گذرا و کوتاه به رویدادهای مهم استان سمنان در سال گذشته داریم، چرا که تجدید خاطرات و تمرکز بر آنچه گذشت، می‌تواند چراغ راه آینده و معیاری برای بررسی عملکردها در این بازه زمانی باشد.
در ادامه گزینشی از مهمترین رخدادهای سال ۱۴۰۲ مرور می‌شود.

تلخندها و لبخندهای سال ۱۴۰۲ در دارالمرحمه سمنان

فروردین

سفر حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به استان سمنان برای بازدید از طرح‌های آموزشی، ورزشی و پرورشی این دیار، قرارگیری شهرستان مهدیشهر در وضعیت قرمز و بسیارپرخطر کرونایی، برگزاری اردوی آمادگی تیم هندبال جوانان دختر ایران به منظور شرکت در مسابقات آسیایی هنگ کنگ به میزبانی شاهرود، تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ آسیایی روز یکشنبه بر اثر تصادف با یک دستگاه خودرو در جاده میامی - سبزوار، محدوده استان سمنان از جمله خبرهای رخدادهای مهم فرودین ۱۴۰۲ در استان سمنان بود.

اردیبهشت

سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به استان سمنان و اعلام برنامه‌ریزی‌ها و دغدغه‌مندی‌ها در زمینه هوای پاک در ۹ کلان‌شهر، تلاش‌ها در زمینه حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض مانند یوزپلنگ، دغدغه تامین آب آشامیدنی در استان و توسعه فناوری نوین در حفاظت از عرصه‌های محیط‌زیست و برگزاری هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال ساحلی جام خلیج فارس با حضور ۱۴ تیم در شاهرود از جمله رخدادهای مهم اردیبهشت ۱۴۰۲ بود.

تلخندها و لبخندهای سال ۱۴۰۲ در دارالمرحمه سمنان

پایان ۴۰ سال چشم انتظاری یک مادر و بازگشت پیکر شهید حسین خانی از شهدای دفاع مقدس به گرمسار از جمله خبرهای بود که حال و هوای استان سمنان را در اردیبهشت ۱۴۰۲ رنگ و بوی معنوی بخشید.

شهید خانی دانش ‏آموز سوم متوسطه بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و بیستم بهمن ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه رقابیه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر مطهرش بیش از ۴۰ سال در منطقه بر جا ماند.

برگزاری همایش تامین مالی از بازار سرمایه به استان سمنان با چهار محور شامل تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های نیمه‌تمام، پذیرش شرکت‌ها در بازار بورس و برگزاری دوره‌های آموزشی، سفر پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به استان سمنان و بررسی وضعیت کارخانه در حال احداث لاستیک‌سازی در شهرستان مهدیشهر، از مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان، برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی گل‌غلتان ایران در شهر امیریه دامغان استان سمنان به عنوان دومین اثر معنوی ثبت‌شده کشور با حضور گردشگران، فرهنگ‌دوستان، نوزادان و خانواده‌ها، شهادت ۲ نفر از کارکنان مرکز آماد و پشتیبانی سپاه در حادثه انفجار در دامغان به نام های «جمال شبستانی» و «علی علی‌حسینی»، رونمایی از سه کتاب «آقای شهر»، «کلام محمود» و «دیباچه‌ای بر دفتر خورشید» در دامغان در نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج سید محمود ترابی و مرتبط با آثار و احوال این عالِم روحانی و دستگیری عوامل اقدام ناکام خرابکارانه در شب‌های قدر در یکی از اماکن نظامی شهرستان سمنان با رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) از جمله رخدادهای مهم اردیبهشت ۱۴۰۲ در استان سمنان بود.

خرداد

رصد و ثبت تولد سه گورخر در پارک ملی کویر و پارک ملی توران در شهرستان شاهرود نویدبخش پویایی این جمعیت در خطر انقراض، سفر «محسن رضایی» معاون اقتصادی رییس جمهور به استان سمنان برای بازدید از چند طرح تولیدی و عمرانی و حضور در یادواره شهدای دیباج از توابع شهرستان دامغان، برگزاری همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی طی ۲ روز با هدف توسعه حوزه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در زمینه آموزش، پذیرش بیماران بین‌الملل و معرفی توانمندی‌های دانشگاه در این ۲ عرصه و معرفی ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، تحقیقاتی و درمانی از جمله رخدادهای مهم خرداد ۱۴۰۲ بود.

تلخندها و لبخندهای سال ۱۴۰۲ در دارالمرحمه سمنان

فوت «زهرا برناکی» ۳۳ ساله، نایب‌قهرمان دامغانی دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی و صاحب ۶ مدال دوومیدانی معلولان کشور، حوالی ساعت ۱۷ شنبه هفتم خرداد بر اثر سقوط از طبقه چهارم یک ساختمان که دچار ضربه شدید شده بود، از خبرهای تلخ سومین ماه فصل بهار ۱۴۰۲ بود.

برگزاری نوزدهمین رویداد ملی «تا ثریا»، ظهر یکشنبه (۷ خرداد ۱۴۰۲) با ارایه ١۴ طرح برتر از ۳۰ طرح دانش‌بنیان در سالن همایش‌های مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر استان سمنان درخشش محمدرضا امینی ورزشکار اهل دامغان در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ کره جنوبی، در رشته میکس تفنگ بادی ۱۰ متر جانبازان و معلولان و دستیابی به مدال نقره این مسابقات، سفر ذبیح الله خداییان رییس سازمان بازرسی کل کشور به استان سمنان و حضور در نشست‌های مختلف از جمله شورای اداری استان و شنیدن گلایه‌ها و مطالبه‌های سرمایه‌گذاران در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت و اعزام یکهزار و ۱۳۰ نفر از استان سمنان برای حضور در حج تمتع از دیگر رخدادهای مهم خرداد۱۴۰۲ در استان سمنان بود.

تیر

وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار و سه دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دیباج دامغان در استان سمنان که خسارتی نداشت، برگزاری یازدهمین دوره المپیاد ملی دانش‌آموزی دادرس در بخش های رسیدگی به مصدومان دارای شکستگی، احیای قلبی ریوی، پیشگیری از خون ریزی، حمل مصدوم‌، اطفای حریق و اسکان اضطراری است به میزبانی شهر سمنان، تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در ششم تیر ۱۴۰۲ در حوالی منطقه موسوم به چاه قنات واقع در محور ترانزیتی میامی- سبزوار در محور اصلی تهران- مشهد، بر اثر برخورد با خودروهای عبوری از خبرهای مهم تیر ۱۴۰۲ در استان سمنان بود.

مرداد

برگزاری مانور فراسازمانی پدافند غیر عامل، با همکاری شرکت انتقال گاز سمنان و مرکز فوریت های پزشکی، سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی، پلیس راهور و نیروی انتظامی سمنان با سناریو خرابکاری و انفجار سیگنال خط انتقال ۴۸ اینج، سفر هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو به استان سمنان و حضور در نشست‌های مختلف و بازدید از اردوی آمادگی تیم تکواندو نونهالان کشور در شاهرود از جمله خبرهای مهم مرداد ۱۴۰۲ بود.

تلخندها و لبخندهای سال ۱۴۰۲ در دارالمرحمه سمنان

ثبت درختان کهن‌سال چنار روستاهای ابرسج بسطام و قلعه بالا بیارجمند در شهرستان شاهرود در فهرست میراث طبیعی ملی از جمله خبرهای خوش مردادماهی برای دوستداران میراث فرهنگی بود. ابرسج یکی از روستاهای شهرستان شاهرود در بخش بسطام است که درخت چنار آن ۳۵۰ تا ۴۰۰ سال قدمت دارد.

درخت چنار کهن‌سال روستای قلعه بالا بیارجمند در ابتدای بافت تاریخی روستا، روبه‌روی گرمابه و مسجد قلعه بالا واقع‌ شده است.

شهریور

ثبت جهانی ۶ کاروانسرای استان سمنان در قالب پنج پرونده از جمله خبرهای خوش شهریور ۱۴۰۲ در استان سمنان بود. سه مجموعه کاروانسرا در میامی، یک مجموعه کاروانسرا سنگی و آجری در سمنان و یک کاروانسرا در گرمسار، در قالب پرونده «کاروانسراهای ایران» ثبت جهانی شد.

درگذشت استاد یدالله درخشانی هنرمند در رشته نقاشی متولد سال ۱۳۱۷ در مهدی‌شهر استان سمنان، برگزاری هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با حضور نمایندگان جبهه مقاومت ولایت‌مداری و آغاز فعالیت «دفتر کارگزاری بازار تبادل آب» در سمنان از خبرهای مهم شهریور ۱۴۰۲ در استان سمنان بود.

دفتر کارگزاری بازار آب با هدف تحقق تسهیلگری اجتماعی و شناخت خریداران و فروشندگان و کشف قیمت به صورت رسمی بازگشایی شد و کشاورزان در طرح «بازار آب» می‌توانند با افزایش بهره‌وری حداقل ۱۰ درصد میزان مصرف آب خود را ذخیره و در این بازار عرضه کنند.

تلخندها و لبخندهای سال ۱۴۰۲ در دارالمرحمه سمنان

انفجار در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ البرز شرقی در طزره دامغان و جان‌باختن ۶ معدنچی و حضور سه وزیر شامل سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد وحیدی وزیر کشور و عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و برگزاری مجمع عمومی هیات فوتبال استان سمنان با حضور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در سالن همایش‌های پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از دیگر خبرهای تلخ و شیرین شهریور ۱۴۰۲ بود.

سفر احمد وحیدی وزیر کشور به استان سمنان از دیگر خبرهای مهم شهریور ۱۴۰۲ بود که افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک فدک و رونمایی و بازدید از محصولات فناور شرکتهای دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان در شهرستان شاهرود، افتتاح سالن تخصصی والیبال شهید سلیمانی و افتتاح پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی در شهرستان دامغان، بازدید از ۲ واحد حوزه صنعت خودرو، افتتاح واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، دیدار با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در شهرستان سمنان، و افتتاح شرکت نمک‌های خوراکی و افتتاح شرکت سیم و کابل در شهرستان گرمسار از جمله برنامه سفر یکروزه وزیر کشور به استان سمنان بود.

مهر

برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در سمنان با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از محققان و استادان برجسته داخلی و بیش از هفت کشور جهان در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، برگزاری هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی دارت کشور و اردوی انتخابی تیم ملی این رشته ورزشی در بخش مردان و زنان در سمنان و رونمایی از کتاب «قائمون» شامل ٣٠٠ عکس با سوژه‌های خاص از رزمندگان استان، با ۶ سال کار پژوهشی و تدوین، همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس از جمله رخدادهای مهم مهر ۱۴۰۲ در استان سمنان بود.

تلخندها و لبخندهای سال ۱۴۰۲ در دارالمرحمه سمنان

درخشش«دنیا آقایی» ملی‌پوش شاهرودی کشورمان با کسب مدال نقره مسابقات کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ چین، نخستین مدال‌آور ورزش استان سمنان در بازی‌های آسیایی لقب گرفت و در ورزش این خطه تاریخ‌ساز و در خاطره ملت ایران در مهر ۱۴۰۲ ثبت شد.

آبان

برگزاری آیین نکوداشت زنده‌یاد آیت‌الله عباسعلی اختری عالِم پرتلاش، ابوالشهید، پرهیزگار، تلاش و مجاهدت در فقاهت از جمله رخدادهای آبان ۱۴۰۲ در استان سمنان بود.

آیت الله اختری پس از پایان کار مجلس اول، به قضاوت در یکی از شعب دیوان عالی کشور پرداخت. سپس از طرف امام(ره) به عنوان نماینده ایشان در استان سمنان و امام جمعه سمنان منصوب شد. او همزمان با فعالیت های سیاسی به تدریس در دانشگاه های شهید بهشتی و نیز دانشگاه تهران و دیگر فعالیت‌های علمی ـ آموزشی پرداخت.

وی در ۱۳۷۹ به عضویت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور درآمد. در ۱۳۸۰ از امامت جمعه سمنان استعفا کرد و به امامت جمعه شهر ری منصوب شد.

تلخندها و لبخندهای سال ۱۴۰۲ در دارالمرحمه سمنان

آیت الله اختری همچنین در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، داوطلب نمایندگی از حوزه انتخابیه تهران بزرگ بود که توانست به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

وی در انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری (دوره پنجم) که دوم اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد به عضویت خبرگان رهبری درآمد. سمت‌های دیگر وی، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های سمنان و نمایندگی ولی فقیه و بنیاد مسکن بود.

معرفی سمنان به عنوان «پایتخت کتاب ایران» با کسب امتیازها در شاخص‌های مختلف و آغاز «پویش ملی سلامت» در استان سمنان با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان و رونمایی از پوستر آن در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از دیگر خبرهای خوب آبان ۱۴۰۲ بود.

مفقودشدن خانمی ۴۰ ساله اهل کالپوش شهرستان میامی در سیلاب شامگاه شانزدهم آبان و خسارت سیلاب به ۱۹ روستای شهرستان میامی از خبرهای تلخ آبان ۱۴۰۲ در استان سمنان شد.

آذر

برکت حضور پنج شهید گمنام دفاع مقدس در استان سمنان و استقبال از این سروقامتان بر دستان مردم شهیدپرور این دیار از خبرهای خوب آذر ۱۴۰۲ در استان سمنان بود.

تلخندها و لبخندهای سال ۱۴۰۲ در دارالمرحمه سمنان

این شهدای سرافراز در عملیات‌های والفجر یک و مقدماتی منطقه فکه (۲۶،۱۹ و ۲۷ ساله)، خیبر در منطقه جزیره مجنون (۲۲ساله) و کربلای پنج منطقه شلمچه (۲۱ ساله) به فیض شهادت نائل آمدند.

از دیگر خبرهای خوش در آذر ۱۴۰۲ مربوط به اعلام خبری از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بود که گفت: «سند رشد و نگهداری یوزپلنگ آسیایی» به عنوان گونه‌ای ارزشمند و «در خطر انقراض» برای اولین بار در ایران به عنوان دستاورد ارزشمند علمی به دست مختصصان بومی تنظیم و تدوین شد.

بهرامعلی ظاهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج یوزپلنگ «ایران»، «فیروز»، «توران»، «آذر» و «دلبر»، در سایت تکثیر واقع در پارک ملی توران در شهرستان شاهرود استان سمنان با شرایط جسمانی مساعد زیست می‌کنند و بررسی و مطالعه شرایط جسمانی این یوزپلنگ‌ها از روزهای نخست زندگی تا کهنسالی موجب دستیابی به سند رشد و نگهداری یوزپلنگ آسیایی شد.

امضای قرارداد حفاظت مشارکتی از یوزپلنگ آسیایی برای نخستین بار در کشور با امضای تفاهمنامه بین معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های سمنان و خراسان شمالی با قول مساعدت ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی از دیگر خبرهای خوب آذر ۱۴۰۲ بود.

آغاز انتشار «شهیدنامه ایرنا استان سمنان» روز سه‌شنبه هفتم آذرهمزمان با سالروز شهادت امیر دریادار «محمدابراهیم همتی» از شهیدان والامقام اهل این خطه و روز ملی نیروی دریایی در آیینی با حضور خانواده معظم شهدا، معاونان و مشاوران استاندار و جمعی از مدیران، و اهالی رسانه استان از خبرهای خوب آذرماه بود.

تلخندها و لبخندهای سال ۱۴۰۲ در دارالمرحمه سمنان

سفر «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به سمنان از دیگر خدادهای مهم پاییزی بود که دیدار با حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان، بازدید از نخستین همایش آموزش فشرده بازی‌سازی دیجیتال، شرکت در مراسم اهدای رسمی تندیس پایتختی کتاب و دیدار با آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده دوره پنجم استان سمنان در مجلس خبرگان از برنامه های سفر وی بود.

دی

ابلاغ رسمی رییس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور به وزارت نیرو، اعضای کمیسیون ماده ۲۳، تخصیص حدود ۱۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تامین آب آشامیدنی به میزان هفت و نیم میلیون متر مکعب طی سال‌های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۸ (به مدت پنج سال) از خبرهای خوش روزهای نخست دی ۱۴۰۲ بود.

طبق ماده ۲۳ مجوز آبرسانی از سد مخزنی فینسک به شهرهای سمنان، مهدی‌شهر، درجزین، شهمیرزاد و پنج روستای تحت شبکه آشامیدنی شهر سمنان اخذ شد.

صدور حکم اجرای قصاص نفس به صورت علنی و حبس‌های طولانی‌مدت برای مباشر و معاونین در قتل وکیل شاهرودی در شعبه ۲ کیفری استان مستقر در آن شهرستان، راه‌اندازی نخستین مرکز مشاوره کارآفرینی و اشتغالزایی کشور در جهاد دانشگاهی استان سمنان، دستگیری زنی ۴۸ ساله در کمتر از ۲۰ ساعت توسط پلیس به جرم قتل زن ۸۱ ساله در سمنان به خاطر طلاهایش، برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر «جاده ابریشم» با حضور ۳۱ گروه نمایشی با ۱۱ اجرا در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی در سمنان از جمله رویدادهای دی ۱۴۰۲ بود.

شهادت سردار سیدرضی موسوی چاشمی از فرزندان برومند استان سمنان و از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، در پی جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی از خبرهای تلخ دیار دارالمرحمه سمنان در چهارم دی ماه ۱۴۰۲ بود.

تلخندها و لبخندهای سال ۱۴۰۲ در دارالمرحمه سمنان

حادثه‌ در کارخانه نساجی واقع در شهرک صنعتی شهرستان سمنان منجر به فوت ۲ نفر و مصدوم شدن سه نفر شد. حادثه‌ انفجار و آتش‌سوزی در بیست و پنجم دی در کارخانه تولید مواد شیمیایی در شهرک صنعتی ایوانکی شهرستان گرمسار ۲ کشته و یک مصدوم برجا گذاشت که یکی از جان‌باختگان «فرامرز هرمزی» عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمیِ دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز، استاد برجسته دانشگاه سمنان و از دانشمندان مطرح جهان بود.

وی استادتمام و از پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا محسوب می‌شد که در دانشگاه سمنان مشغول تربیت دانشجویان بود. استاد هرمزی متولد سال ۱۳۴۷ در گرگان و دانش‌آموخته مهندسی شیمی از دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر بود و از سال ۱۳۸۱ در دانشگاه سمنان تدریس می‌کرد.

بهمن

برگزاری پرشور راهپیمایی ۲۲ بهمن در نقاط مختلف استان سمنان و سخنرانی سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در راهپیمایی ۲۲ بهمن مرکز استان سمنان و سپس افتتاح ۱۷ طرح عمرانی و زیرساختی در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان از رخدادهای به یادماندنی یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ است.

مشاهده و ثبت تصویر یوز ماده «هیوا» فرزند یوز «هرب» بعد از سه سال بی‌خبری در حوزه استحفاظی محیط‌بانی «دلبر» در محدوده پارک ملی توران در شهرستان شاهرود از خوش‌خبری‌های ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ بود.

هیوا سال ۱۳۹۸ در پارک ملی توران از مادر یوز هرب به دنیا آمد که با وجود تلاش‌ها برای ثبت یوزها توسط دوربین های تله ای از سال ۱۳۹۹ تاکنون هیوا دیگر دیده نشده بود.

هرب در نخستین زایمان ثبت شده خود سه توله یوز با نام های هیوا، هلیا و هانا به دنیا آورد. هیوا در واقع خواهر هلیا است و مشاهده و ثبت مستقیم هیوا پس از سه سال از نظر کارشناسان حوزه حفاظت از یوز در ایران دستاورد بسیار بزرگی است.

تلخندها و لبخندهای سال ۱۴۰۲ در دارالمرحمه سمنان

آغاز طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در استان سمنان همزمان با سراسر کشور از هفدهم بهمن ماه، از خبرهای خوش بهمن ماه در استان سمنان بود.

حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاسیه ۱۱۱ شهید فراجا استان سمنان و افتتاح ۲۴ خانه سازمانی فرماندهی انتظامی استان سمنان و کلنگ‌زنی ۱۴۴ خانه با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و دستیابی پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی سمنان به تولید «کیت لوکوکاین» برای نخستین بار در کشور برای درمان بیماری آرتروز از جمله دستاوردهای علمی از دیگر رخدادهای مهم بهمن ۱۴۰۲ بود.

سفر«محسن منصوری» معاون رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به استان سمنان و افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان پس از ۱۷ سال انتظار از دیگر خیرهای بهمن ۱۴۰۲ بود.

بازدید از طرح‌های سیلوی ۱۰۰ هزارتنی گرمسار و آزادراه حرم تا حرم، افتتاح شرکت املاح ایران در گرمسار و مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان شهید سلیمانی، دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، بازدید از نمایشگاه روایت پیشرفت، افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی مرکز استان سمنان و حضور در نشست پیگیری مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان سمنان از دیگر برنامه‌های منصوری در سفر به استان سمنان بود.

واژگونی اتوبوس درون شهری در جاده سمنان - مهدیشهر حامل کارگران یک واحد تولیدی به دلیل نقص فنی اتوبوس، لغزندگی‌ جاده ناشی از بارندگی، تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه، ۳۱ نفر از ۳۷ سرنشین اتوبوس حادثه دیدند و به بیمارستان منتقل شدند و از مجموع سرنشینان اتوبوس، یک کارگر در صحنه حادثه و ۲ نفر دیگر در بیمارستان به دلیل شدت آسیب‌ها جان باختند.

اسفند

سفر «مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی به شهر جدید ایوانکی در استان سمنان، که بهره‌برداری از ۳۴۴ پروژه مسکونی غدیر، پایگاه انتظامی، پایگاه بهداشتی-درمانی شهدای سلام و بهره‌برداری از آماده‌سازی معابر اصلی ۵۲ هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن از جمله برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به شهر جدید ایوانکی بود.

تلخندها و لبخندهای سال ۱۴۰۲ در دارالمرحمه سمنان

برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح روز جمعه یازدهم اسفند ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان از رویدادهای مهم بود که مردم دارالمرحمه با حضور پرشور و شعور خود پای صندوق‌های رای و شرکت گسترده در آزمونی دیگر با مشارکت ۴۷ و ۶ دهم درصد از واجدان شرایط رای دادن وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی نشان دادند.

جان باختن ۲ نفر بر اثر فروریختن آوار در محل فیلمبرداری سریال سلمان فارسی در روستای خیج شاهرود و مصدوم شدن چهار نفر از حوادث تلخ دهم اسفند بود.

۲ نفر از هنروران فوت شده به نام‌های سیدعلی نعیمی از شاهرود و حمید ظهیری از تهران بودند، این حادثه بر روی یک پل معلق چوبی و سنگی رخ داد که حدود یک متر با زمین فاصله داشت و متصل به دو ستون بود. تعداد زیادی هنرور برای تمرین روی این پل رفته بودند که متاسفانه پل نتوانست این فشار را تحمل کند.

سریال «سلمان فارسی» محصول مرکز سیما فیلم سازمان صداوسیما به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری است که فیلمبرداری فصل ایران ساسانی آن در شهرک سینمایی ایران(غزالی) و استان سمنان ادامه دارد.

نظر شما