شناسهٔ خبر: 65891056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

120 میلیارد تومان خسارت سیلاب به تاسیسات آب کهگیلویه و بویراحمد / تلاش برای پایدار آب در منطقه چیتاب

قاسم خشت‌زر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بارندگی‌های اخیر خسارت های عمده به تأسیسات آبی در شهر و روستاهای استان وارد شده و بررسی ما نشان می‌دهد تا کنون بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به تأسیسات آبرسانی وارد شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)،امید صالحی اظهار داشت: در یاسوج تأسیسات آبشار، آب نهر و یک حلقه چاه در تنگ مهریان دچار آسیب های جدی شده است‌.
وی گفت: این منابع تأمین آب با تلاش همکارانم و با جابجایی خطوط وارد مدارد شد. در عمده نقاط مرکز استان آب پایدار برقرار شد، در برخی نقاط اُفت فشار آب هست که انشالله آن‌هم بزودی مرتفع می‌شود.
صالحی ادامه داد: قریب به ۲۰ روستا که مشکل داشتند و خسارت های سنگین به منابع تأمین آب آنها وارد شد نیز رفع مشکل شد.
وی در خصوص قطعی آب چیتاب و روستاهای اقماری آن، گفت: بخشی از خط انتقال چیتاب در بستر رودخانه بود که بر اثر شدت جریان آب دچار اشکال شد و در تلاشیم با تدابیری فشار آب را کم می‌کنیم تا به خط انتقال دسترسی پیدا کنیم.
امید صالحی با تقدیر از همراهی امام جمعه چیتاب گفت: ماشین آلات راه و شهرسازی به کمک ما آمده‌اند، سپاه نیز به کمک می‌آید و انشالله فردا در صورت کنترل سیلاب خط لوله ترمیم می‌شود.
مدیرعامل آبفا بیان کرد: در این منطقه و سایر مناطق که مشکل مشابه داشتند، آبرسانی سیار در دستور کار بود تا مشکل مضاعفی را مردم شریف متحمل نشوند.

نظر شما