شناسهٔ خبر: 65882780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد ۷۵ درصدی نوسازی بافت‌های فرسوده در منطقه ۱۷ / میدان صنعت بهاری شد

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۷ تهران با اشاره به نوسازی بافت فرسوده در این منطقه، گفت: در سال ۱۴۰۲، ۶۰۲ پلاک بافت فرسوده، نوسازی شد که این رقم نسبت به سال گذشته، رشد بیش از ۷۵ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۷، رضا سیفی روز چهارشنبه با اشاره به اقدامات و فعالیت های معاونت شهرسازی و معماری منطقه در سالی که گذشت، افزود: نوسازی بافت فرسوده، مساله‌ای پیچیده و حساس است که حوزه‌های بسیار وسیعی را شامل می‌شود و مخاطرات خاص خود را دارد؛ معاونت شهرسازی و معماری منطقه در سال ۱۴۰۲ تمام سعی و تلاش خود را جهت نوسازی بافت فرسوده انجام داده است.

وی تاکید کرد: در راستای نوسازی بافت فرسوده، در سال ۱۴۰۲، ۶۰۲ پلاک بافت فرسوده، نوسازی شد که این رقم نسبت به سال گذشته، رشد بیش از ۷۵ درصدی داشته است که نشان از اهمیت مدیریت شهری منطقه نسبت به مساله نوسازی در بافت فرسوده دارد.

سیفی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۱۷، اظهار کرد: سال گذشته در این منطقه ۶۸۰ پروانه ساختمانی صادر شده است که این تعداد صدور پروانه، نسبت به سال قبل از آن، رشد ۶۰ درصدی داشته است.

رشد ۷۵ درصدی نوسازی بافت های فرسوده در منطقه ۱۷ / میدان صنعت بهاری شد

میدان صنعت با المان طاووس مزین به گل، چهره بهاری گرفت

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در این منطقه به مناسبت نوروز، گفت: به منظور طراوت بخشی به محیط شهری، در ادامه گلکاری بهاره با نصب المان‌ طاووس مزین به گل‌های بهاری در میدان صنعت، محیط بهاری زیبا و چشم‌نوازی در منطقه بوجود آمده است.

علی اصغر طاهری اظهار کرد: با توجه به رویکردهای مدیریت شهری در تلطیف و ایجاد نشاط در فضاهای شهری، جانمایی المان های نوروزی و نورپردازی معابر در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: میدان صنعت به عنوان یکی از میادین اصلی منطقه، روزانه پذیرای تعداد زیادی از شهروندان است و بدین منظور المان طاووس با گل‌های بهاری با هدف ایجاد چشم انداز زیبا در این میدان جانمایی و زیبایی‌های بهار به تصویر کشیده شد.

به گفته معاون خدمات شهری منطقه ۲، با جانمایی المان های نوروزی و تخم مرغ رنگی در میدان صنعت، خاطرات نوروز تداعی گر شده است.

طاهری همچنین از جانمایی فلاورباکس و گلجای با گلکاری‌های متنوع در معابر و میادین منطقه خبر داد و گفت: گلدان‌های شهری به عنوان عنصری برای زیباسازی محیط هستند و در این طرح از گل‌های فصلی استفاده شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ افزود: مزین شدن بدنه بزرگراه‌ها با فرش گل از دیگر اقدامات اجرایی اداره فضای سبز است.

نظر شما