شناسهٔ خبر: 65881763 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دفترحفاظت و احیا تالاب‌ها:

سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور اجرا شد

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر حفاظت و احیا تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سال گذشته سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور اجرایی و طرح تدقیق و بازنگری مطالعات نیاز آبی زیست محیطی میانکاله و زریوار نهایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، آرزو اشرفی زاده با اشاره به اینکه سال گذشته خسارات وارده به تالاب های کشور مستند به آیین نامه اصلاحی جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب ها محاسبه شد، افزود: در این راستا تخصیص وجوه و درآمد حاصل از اجرای قانون تالاب‌ها در سطح کشور به حساب صندوق ملی محیط زیست برای هزینه در راستای برنامه های حفاظت، مدیریت و احیا تالاب‌های آسیب‌دیده نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با تاکید بر تشکیل دهمین کارگروه تخصصی ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب ها در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: حمایت های لازم برای اجرای برنامه مدیریت ۲۹ تالاب کشور با همکاری دبیرخانه‌های مدیریت زیست بومی تالابی استان‌ها انجام گرفته است.

سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور اجرا شد

مدیرکل دفترحفاظت و احیا تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: پیش‌نویس تفاهم نامه همکاری بین معاونت محیط زیست دریایی سازمان و سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع حفاظت، احیا و پایش تالاب بین‌المللی خورخوران با رویکرد مدیریت زیست بومی آماده شده است.

اشرفی زاده به ثبت تالاب برم الوان در فهرست کنوانسیون رامسر اشاره کرد و افزود: در این راستا شهرهای تالابی کیاشهر، بابل و گندمان به دبیرخانه کنوانسیون رامسر برای ثبت معرفی شده است.

نظر شما