شناسهٔ خبر: 65881348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بازدید بیش از ۹۰ هزار زائر از غرفه‌های «مهرانه» در حریم مطهر رضوی/استقبال زائران از جورچین سلام فرمانده+عکس

غرفه‌های «مهرانه» طرح مهربانی باهدف تکریم زائران علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام از ۲۸ اسفند سال گذشته در اطراف حرم رضوی راه‌اندازی شده و تا امروز ۸ فروردین‌ماه سال جاری بیش از ۹۰ هزار زائر از این غرفه‌ها بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، غرفه‌های «مهرانه» طرح مهربانی در ۸ نقطه اطراف حرم رضوی شامل چهار ورودی اصلی با موضوعات مشاوره خانواده و ازدواج، کودک و نوجوان، پاسخ به شبهات، انس با قرآن، روایتگری و کتاب‌خوانی، اجرای سرود زنده باهدف استقبال و تکریم زائران امام رضا (ع) با حضور ۴۰۰ طلایه‌دار معروف به‌صورت روزانه از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۰ فروردین‌ماه امسال فعالیت دارند.

 غرفه کودک و نوجوان یکی از غرفه‌هایی است که بیشترین استقبال زائران را در برداشته و روزانه بیش از هزار کودک و نوجوان از برنامه‌های ورزشی، نقاشی، بازی و سرگرمی آن بهره‌مند می‌شوند. علاوه بر کودکان والدین آنها نیز از این غرفه‌ها استقبال خوبی داشتند.

 علی هاتفی، زائری که از چهارمحال‌وبختیاری برای زیارت مشرف شده بود می‌گفت: مشهد را برای سفر نوروزی انتخاب کردیم تا سال نو را با زیارت آقا امام رضا (ع) آغاز کنیم. هر سال این برنامه نوروزی را داریم؛ اما چیزی که برایمان در این برنامه تازگی داشت غرفه‌های «مهرانه» اطراف حرم بود.

 زهرا عابدین همراه با خانواده‌اش از رفسنجان آمده بود و ادعا می‌کرد: طرح مهربانی باعث شده که فرزندانش هر روز صبح به عشق اینکه در غرفه کودک حضور پیدا کنند و نقاشی بکشند و در پایان جایزه بگیرند بدون اذیت از خواب بیدار می‌شوند و همین امر باعث شده که زودتر به زیارت برسند.

 محسن ریاحی از استان بوشهر سه روز است که در مشهد حضور داشتند و از طرح مهرانه راضی بود و می‌گفت: بچه‌ها با رنگ‌آمیزی نقاشی‌ها روحیه خوبی می‌گیرند و سفر برایشان جذاب‌تر می‌شود. بچه‌ها دوست دارند در کنار زیارت تفریح و شادی داشته باشند و اینکه این طرح اطراف حرم برگزار شده علاوه بر اقدام فرهنگی خوب نمای جالبی هم به اطراف حرم داده است.

 امید تازه دل از تهران می‌گفت: بچه‌ها در این غرفه بافرهنگ احترام به بزرگ‌ترها آشنا شدند و یاد گرفتند که در کارها باید مشارکت داشته باشند.

 مریم امیدوار از فومن می‌گفت: تاکنون به شهرهای زیارتی زیادی سفرکرده‌ام اما در هیچ کجا خدماتی که در مشهد به زائران ارائه می‌شود را با این کیفیت ندیدم امسال هم که طرح مهرانه ابتکاری نو و خلاقانه بوده و برایمان جذاب بود.

 هلن منصوری ۵ساله از ایلام آمده بود و با بیان کودکانه می‌گفت: نقاشی‌ها را دوست داشتم و جایزه گرفتم. برادرش علیرضا هم که ۱۲ سال داشت بازی پرتاب حلقه را پسندیده بود.

 دلارام نظری ۶ساله هم از استان البرز از سه روز بود که پدر و مادرش را مجبور می‌کرد هر روز او را برای نقاشی به این غرفه‌ها بیاورند. مادرش می‌گفت هر روز می‌گوید برویم خانه امام رضا تا نقاشی کنم و آن خانم مهربان به من جایزه بدهد.
جورچین سلام فرمانده در غرفه‌های مهرانه جذب مخاطب کرد
فاطمه و سحر هم حدود ۱۸ سال داشتند و دخترخاله بودند، به قول خودشان کودک درونشان متحول شده و در این غرفه‌ها از بازی سرگرمی جورچین استقبال کردند آنها می‌گفتند: نمای سلام فرمانده روی جورچین نظرمان را جلب کرد و تقریباً تا الان چهار بار آن را درست کردیم جورچینش هم مانند سرودش به آدم حس خوبی می‌دهد.
امیر قاسمی هم از نهاوند آمده بود و مشغول مرتب‌کردن جورچین بود و می‌گفت فرزندم در حال نقاشی است و من و خانمم با هم سرگرم جورچین شده‌ایم برایمان جذاب بود و از دست‌اندرکاران این برنامه فرهنگی تشکر می‌کنیم.

 مشهدی‌ها هم از این طرح بی‌نصیب نمانده بودند سه پسربچه حدود ۱۰ تا ۱۲ساله که بسیار هم فعال بودند نظرم را جلب کرد سراغشان رفتم و پرسیدم از کجا آمدید؟ رسول که پر سروزبان‌تر بود گفت خانه ما در خیابان طبرسی است آمدیم تا در غرفه‌ها به زائران خدمت کنیم. آنها نقاشی‌های رنگ شده را به درودیوار غرفه می چسباندن و با شکلات از بچه‌هایی که نقاشی می‌کشیدند تشکر می‌کردند.

 خانواده‌های زیادی از مشهدی‌ها که برای نماز ظهر یا زیارت به حرم آمده بودند از غرفه‌های مهرانه بازدید کردند و در میان غرفه‌ها علاوه بر کودک و نوجوان که نظر زائر و مجاور را حلب کرده بود غرفه‌های روایتگری، مشاوره و پاسخ به شبهات شرعی را بیشتر پسند کرده بودند.

نظر شما