شناسهٔ خبر: 65877697 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت

رییس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد گفت:‌ میزان اشتغال در بخش صنعت این شهرستان طی سال گذشته (۱۴۰۲)در مقایسه با سال قبل از آن ۱۱۷ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

هادی ایزدی گفت:‌ ۱۸ پروانه بهره‌برداری صنعتی جدید با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۲۴۸ نفر طی سال قبل در شهرستان گناباد صادر شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن از نظر تعداد ۲۱ درصد و لحاظ سرمایه گذاری ۷۴۵ درصد و اشتغال ۱۱۷ درصد رشد داشت.

 

وی ادامه داد:‌ پروانه های فوق در زمینه تولید آجر وجرم نسوز، فرآوری پرلیت و بنتونیت، تجهیزات پزشکی ، صنایع فلزی، خوراک طیور ، کود شیمیایی، انواع بلوک و قطعات بتونی و آجرسفال ،اتاق کامیون و غیره صادر شد.

 

رییس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد تصریح کرد: همچنین ۲۳ مجوز جدید با حجم سرمایه گذاری شش هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال طی همین مدت در این شهرستان صادر شد و این بخش با مجموع ۹۴۰ شغل جدید رتبه نخست اشتغالزایی را بین سایر بخشها در گناباد کسب کرد.

 

وی افزود: از مجموع ۹۴۰ نفر شغل جدید طی سال۱۴۰۲ در بخش صنعت و معدن و تجارت گناباد ۲۴۸ شغل در بخش صنعت و معدن و ۶۹۲ شغل در بخش تجارت بوده است و تاکنون از این تعداد ۵۵۶ مورد درسامانه رصد ثبت شد.

 

وی گفت:‌ تعداد پروانه های کسب جدید در سال گذشته در گناباد با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۶۹۲ پروانه افزایش یافت و ۵۱ پروانه کسب از این تعداد برای ایثارگران صادر گردید و ۱۰۰ واحد کسب بدون پروانه در این شهرستان هم تعیین تکلیف و تعداد این واحدهای تعیین تکلیف شده به ۳۳۴ واحد افزایش پیدا کرد.

 

ایزدی اظهار داشت:‌ دو هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی ،تبصره ای، روستایی، بنیاد برکت، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی و غیره طی سال قبل به ۴۰ طرح و واحد تولید صنعتی و صنفی گناباد پرداخت شد.

 

وی همچنین از صادرات ۹ هزار و ۷۲۹ تن کالاهای صنعتی شامل ظروف چینی، فرآورده های لبنی ، گلوتن ، زعفران و پسته و نمک بسته بندی شده، ظروف مقوایی، مواد شوینده، پودرهای معدنی و غیره به ارزش پنج میلیون و ۷۲ هزار دلار طی پارسال از شهرستان گناباد به ۱۵ کشور هدف صادراتی خبر داد و تصریح کرد:‌ این میزان صادرات با وجود محدودیت ها و تشدید تحریم های اقتصادی دشمنان نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن لحاظ وزنی ۲۶ درصد افزایش نشان می دهد.

 

وی با اشاره به ایجاد سامانه پایش و رصد واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی گناباد طی سال قبل گفت:‌ هم اکنون ۶ و پنج دهم درصد از مجموع ۱۸۸ واحد صنعتی و تولیدی گناباد تعطیل هستند و ۱۵ جلسه کمیسیون حمایت قضایی از واحدهای تولیدی دارای مشکل این شهرستان طی سال گذشته برگزار شد که ۷۲ مصوبه برای رفع تنگناهای آنها به دنبال داشت.

نظر شما