شناسهٔ خبر: 65877050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حاشیه نگاری سفر معاون اول رئیس‌جمهور به مازندران؛ راهکارهای مخبر برای بازسازی محور کندوان

نوشهر- ایرنا - سفر روز گذشته معاون اول رئیس جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی در آغاز سال جدید از کندوان یکی از محورهای مهم و پرتردد کشور و آزادراه تهران- شمال فصل نوینی از توجهات دولت سیزدهم را در حل مشکلات راه های کشور رقم زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، با شکل گیری دولت سیزدهم که شعارش توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات، تمرکز زدایی، توجه به معیشت، تامین رفاه و بهبود معیشت مردم، توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و حل تدریجی مشکلات بخش های مختلف کشور بود.

سفر یکروزه محمد مخبر معاون اول رییس جمهور به غرب مازندران و بازدید اختصاصی از محور کندوان به اعتقاد کاربران جاده و اهالی منطقه مبین کارنامه موفق جهادی دولت مردمی در دو سال گذشته بوده است.

دولت مردمی سیزدهم علاوه بر ایمن سازی کندوان، احداث مرکز تجزیه و مبادلات پستی در نوشهر، صدور مجوز مرز هوایی بین المللی، ایجاد بزرگترین شهر سلامت کشور در رامسر، تسریع در احداث بیمارستان فوق تخصصی تنکابن، گازرسانی به مناطق کوهستانی، احیای مرکز مطالعات ماهیان سردآبی کشور در تنکابن، تصویب طرح آزادراه چالوس - رامسر، ایجاد دانشکده علوم پزشکی در تنکابن و راه اندازی پروازهای خارجی در فرودگاه رامسر و نوشهر از جمله اقدامات جهادی دولت مردمی سیزدهم در منطقه غرب مازندران طی دو سال اخیر بوده که اهالی را نسبت به حل مشکلات زیرساختی استان مازندران امیدوار کرده است.

دولت سیزدهم در مدت فعالیت خود اعتبارات کلانی را برای ایمن سازی محور کندوان اختصاص داده و این توجهانی اعتباری نیز همچنان ادامه دارد که سفر معاون اول رییس جمهور در ابتدای سال جدید در واقع در راستای تحقق این راهبرد بوده که امید است به زودی ثمره بهره برداری آن را اهالی بومی و مسافران بچشند.

حاشیه نگاری سفر معاون اول رئیس‌جمهور به مازندران؛ راهکارهای مخبر برای بازسازی محور کندوان کارشناسان رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی محور کندوان را از اولویت های جدی دولت برشمردند و گفتند طی مدت اخیر بخش زیادی از نقاط حادثه خیز اصلاح شده که یک رکورد محسوب می شود.

معاون اول رییس جمهور در سفر یکروزه به غرب مازندران در حاشیه بازدید از محور کندوان گفت: رفع نقاط حادثه خیز از اولویت های جدی دولت است و طی مدت اخیر بخش زیادی از نقاط حادثه خیز اصلاح شده که یک رکورد است.

محمد مخبر با تأکید بر لزوم تقویت بخش نرم افزاری و تجهیزات مرتبط با قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: خوشبختانه در بخش تجهیزات و اقدامات نرم افزاری اتفاقات خوبی رخ داده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید تلاش بیشتری برای جلوگیری از حوادث انجام دهیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر اهمیت ایمنی راه ها تأکید کرد و افزود: تصمیمات خوبی از ابتدای دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه خیز جاده ها اتخاذ شد و تا امروز بیش از ۵۰ درصد اهداف تعیین شده در رفع نقاط حادثه خیز محقق شده است.

مخبر با تأکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم تا تمامی نقاط حادثه خیز که توسط وزارت راه و پلیس مورد توافق قرار گرفته و صورتجلسه شده است تا پایان سال رفع و اصلاح کنیم، اظهارکرد: گزارش های کارشناسی گویای این حقیقت است که بیشتر تصادفات و حوادث جاده ای مربوط به عامل انسانی و بی احتیاطی رانندگان است که ضرورت دارد مقررات و قوانین بازدارنده در این خصوص تصویب شود و دولت نیز خود را موظف می داند که منابع مالی مرتبط با این برنامه ها را تأمین کند.

حاشیه نگاری سفر معاون اول رئیس‌جمهور به مازندران؛ راهکارهای مخبر برای بازسازی محور کندوان

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل تأکید و تصریح کرد: خودروسازان نباید با تولید خودروهای کم کیفیت جان مردم را به خطر بیاندازند و موظف هستند به تعهدات خود در استانداردسازی و ایمنی خودروها عمل کنند.

مخبر ادامه داد: دولت سیزدهم در صحنه کار و فعالیت حضور دارد و امیدواریم با تلاش همه بخشها و با روحیه جهادی بتوانیم سال آینده شاهد گزارش های بهتر در کاهش هر چه بیشتر حوادث جاده ای و تلفات باشیم.

به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهور پس از حضور در مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، با همراهی وزیر راه و شهرسازی، معاون هماهنگ کننده فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و رییس پلیس راهور فراجا با بالگرد از محورهای مواصلاتی مابین تهران و استان مازندران از جمله جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال بازدید کرد و از آخرین وضعیت ترددهای جاده ای و روند بازگشت مسافران نوروزی مطلع شد.

در این بازدید هوایی وزیر راه و شهرسازی گزارش دقیقی از وضعیت پروژه های افتتاح شده و یا در حال اجرا ارائه داد. قطعات و مسیر های باقی مانده آزادراه تهران-شمال و گره های ترافیکی موجود در این مسیر و همچنین وضعیت تسهیل عبور ومرور مسافران نوروزی پس از افتتاح مسیر رفت آزادراه منجیل-رودبار مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور پس از این بازدید با بالگرد عازم شهرستان چالوس شد و مورد استقبال استاندار مازندران و سایر مقامات محلی قرار گرفت.

معاون اول رییس‌جمهور در این جلسه تاکید کرد: مصمم هستیم با همیاری همه دستگاه ها به زودی منابع توسعه و استفاده از فازهای بعدی آزادراه تهران- شمال فراهم شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا زمان بهره برداری کامل از آزادراه تهران شمال، به فوریت با تامین منابع از طرق مختلف، مسیرهای قدیمی تعریض و بهینه سازی شده تا عبور و مرور در این مناطق در زمان اوج ترافیک تسهیل شود.

مخبر در ادامه با حضور در میان عوامل دستگاه های مسئول در سفرهای نوروزی از جمله پلیس، راهداری، هلال احمر، اورژانس و... از تلاش های شبانه روزی آنها برای تسهیل سفرهای مردم و خدمات دهی مناسب به مسافران قدردانی کرد.

وی همچنین در گفت و گو با برخی از مسافران عبوری وضعیت مسیر و نحوه خدمات دهی دستگاه های اجرایی در این ایام را جویا شد و برای‌ آنان در ادامه سفر آرزوی صحت و سلامت کرد.

خبرهای نویدبخش

در همین ارتباط، استاندار مازندران گفت تا پایان دولت جهادی سیزدهم مسائل و مشکلات ترافیکی و نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی این استان به پایتخت کشور رفع خواهد شد.

سید محمود حسینی پور در حاشیه بازدید معاون اول رییس جمهور از کندوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه های ارتباطی هراز، سواد کوه و کندوان منتهی به پایتخت کشور به علت حجم سنگین ترافیک و بروز محدودیت های مشکلاتی را برای مردم و مسافران ایجاد کرده و به همین خاطر از این مسوولان ملی دعوت به عمل آمد تا از نزدیک چالش ها و مشکلات این محورها به ویژه محور چالوس - کرج محدوده کندوان استان مازندران را بازدید کنند.

وی اظهار کرد : اگرچه اقدامات خوبی در این دولت در بهبود وضعیت این راه ها انجام گرفته اما درصد اندکی از نقاط حادثه خیز و محدودیت ها ترافیکی باقی مانده که در زمان اوج مسافرت ها به ویژه تعطیلات نوروزی دردسرهای فراوانی را برای مردم این استان ایجاد کرده که باید این موارد ناامنی برطرف شود.

استاندار مازندران گفت : به طور حتم بازدید میدانی از این محور ها می تواند در تصیمم گیری و تصمیم سازی این مسوولان در تامین و اختصاص بودجه اثر گذار باشد.

حاشیه نگاری سفر معاون اول رئیس‌جمهور به مازندران؛ راهکارهای مخبر برای بازسازی محور کندوان

دستور ویژه معان اول رییس جمهور
حسینی پور افزود : در بازدیدی که امروز معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای طرح چهار خطه کردن محور کندوان داشتند دستور ویژه داده شد تا با تامین منابع مالی از محل اجرای طرح مولد سازی این پروژه تا پایان سال به سرانجام و پرونده آن بسته شود.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: در زمان حاضر اهالی حدود ۷۰ روستا پس از اعمال محدودیت های ترافیکی در جاده کندوان دچار مشکل می شوند به گونه ای که ترافیک پرحجم و طولانی مدت ترافیک مزاحمت های فراوانی برای روستاییان بخش مرزن آباد ایجاد کرده و این وضعیت نابسامان سبب شده تا آنان در برخی از روزهای پایان هفته و تعطیلات نوروزی که زمان اوج سفرها است در خانه هایشان حبس شوند.

عملیات اجرایی این طرح به طول حدود ۲۰ کیلومتر از سال ۱۳۸۹ شروع شد و بر اساس برنامه اعلامی قرار بود از حدود پنج کیلومتر درست در امتداد قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال پیش از شهر مرزن آباد شروع و تا منطقه دزدبن در مسیر جاده کندوان ادامه یابد منتهی بنا به گفته برخی از کارشناسان و مسوولان روند اجرای این طرح به علت وجود موانع و بروکراسی های اداری با مشکلات و موانع فراوانی برخورد کرد به طوری که این وضعیت حتی به وقفه چندین ساله روند اجرای این طرح منجر شد.

رفع گره های کور ترافیکی در راستای بهره برداری از قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال در محدوده شهری مرزن آباد، جلوگیری از یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج سفرها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد و در نهایت رفع نگرانی و دغدغه چندین ساله ساکنان نقاط شهری و روستایی پیرامون بخش مرزن آباد ناشی از این معضل ادامه دار از مهم ترین اهدافی بوده که برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.

حاشیه نگاری سفر معاون اول رئیس‌جمهور به مازندران؛ راهکارهای مخبر برای بازسازی محور کندوان

معاون اول رییس جمهوردر این سفر بر ضرورت تکمیل و بازسازی طرح ایمن سازی کندوان تاکید کرد.

طرح ملی تعریض حدفاصل طویر مرزن آباد تا دزدبن واقع در جاده کندوان پس از گذشت ۱۳ سال که به بهره برداری نرسیده نگاه ویژه اعتباری دولت مردمی در ۲ سال گذشته به این طرح راه سازی تکمیل آن را امیدوار کرده است.

عملیات اجرایی این طرح به طول حدود ۲۰ کیلومتر از سال ۱۳۸۹ شروع شد و بر اساس برنامه اعلامی قرار بود از حدود پنج کیلومتر درست در امتداد قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال پیش از شهر مرزن آباد شروع و تا منطقه دزدبن در مسیر جاده کندوان ادامه یابد منتهی بنا به گفته برخی از کارشناسان و مسوولان روند اجرای این طرح به علت وجود موانع و بروکراسی های اداری با مشکلات و موانع فراوانی برخورد کرد به طوری که این وضعیت حتی به وقفه چندین ساله روند اجرای این طرح منجر شد.

رفع گره های کور ترافیکی در راستای بهره برداری از قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال در محدوده شهری مرزن آباد، جلوگیری از یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج سفرها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد و در نهایت رفع نگرانی و دغدغه چندین ساله ساکنان نقاط شهری و روستایی پیرامون بخش مرزن آباد ناشی از این معضل ادامه دار از مهم ترین اهدافی است که برای اجرای این طرح پیش بینی شده بود.

مسوولان امر با اشاره به قدمت بیش از ۸۰ ساله جاده تاریخی کندوان اتمام این طرح را با توجه به مشکلات همیشگی مردم، مسافران و گردشگران به خاطر معضل ترافیک و حادثه خیزی مسیر ضرورتی اجتناب ناپذیر می دانند.

حاشیه نگاری سفر معاون اول رئیس‌جمهور به مازندران؛ راهکارهای مخبر برای بازسازی محور کندوان

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

نظر شما