شناسهٔ خبر: 65871985 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سخنگوی شورای شهر:

بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰، ۵ برابر شده است

سخنگوی شورای شهر: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در مقایسه با سال ۱۴۰۰، تقریبا پنج برابر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علیرضا نادعلی با بیان این که شهرداری و شورای شهر تهران در ماه‌های پایانی سال درگیر تدوین بودجه بودند تا به نتیجه برسد، اظهار داشت: رقم بودجه سال جدید در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تقریبا پنج برابر شده و منابع بودجه نیز گسترش یافته که با هدایت شهردار تهران این اتفاق رقم خورده است. 

وی افزود: ما در بودجه‌ریزی از اولویت‌ها پشتیبانی کردیم و قرار بر این است اعتبارات برای رفع مسائل شهر هزینه شود. با اعتبارات پیش‌بینی‌شده و ایده‌های موجود و اقدامات تکمیلی، سال ۱۴۰۳ را سال درخشانی در مدیریت شهری تهران پیش‌بینی می‌کنیم. بسیاری از کارهایی که آغاز شده است، در سال جدید به ثمر می‌رسد؛ به ویژه توسعه خطوط مترو، اضافه شدن اتوبوس‌ها، واگن‌ها و تاکسی‌ها و علاوه بر این، مدیریت شهری به روح و کالبد شهر، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های مردم محور نیز توجه خواهد داشت. 

نادعلی با اشاره به ساماندهی دستفروشان پایتخت تصریح کرد: ساماندهی دستفروشان و بساط‌گستران یک امر دوره‌ای نیست و نمی‌توان یک کار آنی انجام داد و آن را رها کرد. رها کردن شهر و ساماندهی یک‌باره و ناگهانی در طول یک هفته نتیجه ندارد و افراد در طول این مدت رعایت می‌کنند، چون می‌دانند رهاشدگی مجددا رخ خواهد داد و شرایط به وضعیت سابق برمی‌گردد. 

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان این که در ساماندهی دستفروشان باید کار مستمر انجام دهیم، خاطرنشان کرد: در دوران کرونا سعی شد که دستفروشی با توجه به شرایط اقتصادی از رونق نیفتد، اما اگر ساماندهی با کمک قوه قضاییه و پلیس رخ ندهد، نمی‌توانیم به نتیجه برسیم. برای مثال محدوده تئاتر شهر بارها ساماندهی شده است، اما به محض رها شدن، دستفروشان مجددا بازگشته‌اند؛ لذا در این زمینه به یک رسیدگی مستمر نیاز داریم. 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، نادعلی در پایان ضمن پرداختن به شرایط ویژه ماه مبارک رمضان بیان کرد: حال خوب مردم و زیست شبانه در ایام ماه رمضان برای ما اهمیت دارد، اما باید مباحث به‌درستی و علمی ساماندهی شود تا بعد از آن، ساماندهی با مشکل کمتری مواجه شود.

انتهای پیام/

نظر شما