شناسهٔ خبر: 65869392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارسال نیرو و تجهیزات به خوزستان برای کمک به مناطق آب گرفته

اصفهان-ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از ۵ هزار تخته پتو به همراه ماشین آلات سنگین به مناطق آب گرفته خوزستان ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: پس از گزارش آب‌گرفتگی در استان خوزستان ۲ تیم امدادی از آتش‌نشانی اصفهان با تجهیزات یک دستگاه جرثقیل و یک دستگاه تانکر آبکش، یک دستگاه پمپ آبکشی چهارسیلندر، یک دستگاه پمپ خود مکش، چهار دستگاه پمپ لجن‌کش و وسایل موردنیاز جهت امدادرسانی و موتور برق اضطراری به مناطق مذکور اعزام شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۵ هزار تخته پتو به خوزستان ارسال شده است که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تخته پتو از انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر خوانسار و بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ تخته پتو از انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر کاشان و مابقی از سایر نقاط استان به این مناطق ارسال شده است. همچنین یک هزار بسته غذایی به کهگیلویه و بویر احمد برای امدادرسانی به مناطق آسیب دیده در این استان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ مرکز خدمات رفاهی در جاده‌های استان مستقر شده است، گفت: ۴۱ ایستگاه امنیت نوروزی شهری و روستایی در جاده‌ها استقرار دارند و به رانندگان توصیه می‌شود با استفاده از این ایستگاه ها در ورودی شهرها استراحت کنند تا از حوادث رانندگی جلوگیری شود چرا که بر اساس آمار بیشترین تصادفات ناگوار در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بارش‌های دو شب گذشته و لزوم اسکان مسافران نوروزی در فضای مسقف گفت: در همین راستا ۶۰۰ خودرو در باغ فدک جابه‌جا و مسافران به مساجد، حسینیه‌ها و ورزشگاه‌ها جهت اسکان موقت هدایت شدند.

وی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی بیان داشت: با کمال تأسف در شهر ابیانه یک خانواده سه نفره که در چادر اسکان‌ یافته بودند از وسایل غیر استاندارد گرمایشی استفاده و در اثر مسمومیت با مونوکسید کربن به کام مرگ کشیده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: سال گذشته نیز استان اصفهان ۲۰ تریلی مواد غذایی، پوشاک و اقلام بهداشتی به چابهار و سیستان و بلوچستان توسط خیران، صنعتگران، پالایشگاه، فولاد مبارکه، کارآفرینان و هلال‌احمر تهیه و ارسال شد.

وی بیان داشت: مدیریت بحران استانداری اصفهان پیش از نوروز آمادگی خود را برای مدیریت بحران در ایام نوروز اعلام و سه هزار تیم در قالب ۱۰ هزار نفر برای این منظور آماده باش هستند.

به گزارش ایرنا، به منظور ارائه خدمات امدادی در بارندگی‌های پیش رو ۵۲۰ تیم امدادی و خدمات رسان ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، جاده های روستایی و شهری، پایگاه ها و راهدارخانه ها به همراه تجهیزات و ماشین آلات در ۲۲۱ پایگاه ثابت و سیار اورژانس، ۴۶ راهدارخانه، ۴۶ پایگاه امداد جاده ای هلال احمر، پاسگاه های پلیس راه و واحدهای خدمات شهری و آتش نشانی استقرار یافتند.
همچنین شماره های امدادی ۱۴۱ برای اطلاع رسانی از وضعیت راه ها، ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۵ آتش نشانی، ۱۹۴ امداد گاز، ۱۲۲ امداد آب و فاضلاب، ۱۲۱ امداد برق و ۱۱۰ نیروی انتظامی به منظور پاسخ گویی به امدادخواهان بصورت شبانه روز ارائه خدمت خواهند کرد.

نظر شما