شناسهٔ خبر: 65868203 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

گزارش اهم فعالیت های فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو در سال 1402

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو: با درخشش کاروان شنا، شیرجه و واترپلو در مسابقات رده‌های سنی آسیا، سال 1402 برای ورزش‌های آبی ایران سالی پربار و ویژه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه خبری وزارت‌ورزش وجوانان ، محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد فدراسیون شنا در سال 1402 گفت: در آغاز باید فرارسیدن سال نو شمسی و تقارن آن با ماه مبارک رمضان را خدمت تمام مردم ایران به ویژه خانواده بزرگ ورزش تبریک عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال قبولی طاعات و عبادات همه مردم شریف ایران را آرزومندم. سال 1402 برای ورزش‌های آبی ایران سال ویژه، پربار و درخشان بود. در روزهای ابتدایی و ایام نوروز سال 1402 ملی پوشان واترپلو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال ارزشمندی شدند. مدال نقره قهرمانی آسیا برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی توسط واترپلوئیست‌های ایران به ارمغان آمد که با این نشان طلسم کسب مدال آوری در این رقابت‌ها پس از 28 سال شکسته شد. این موفقیت در ابتدای سال انگیزه مضاعفی را به خانواده ورزش های آبی ایران افزود. با این نتیجه تیم واترپلو ایران جواز حضور در مسابقات لیگ جهانی واترپلو به میزبانی کشور آلمان را که در اردیبهشت ماه برگزار شد را کسب کرد و در این رقابت‌ها عملکر خوبی از خوب به نمایش گذاشتند.


رییس فدراسیون شنا افزود: در ادامه کار نیز جوانان واترپلو ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به میزبانی کشور رومانی با 4 پیروزی در جایگاه 15 جهان ایستادند که این امر نیز به نوبه خود موفقیتی در این رشته محسوب می‌شد. ملی پوشان شنای ایران نیز در مسابقات شنا ترکیه موفق به کسب سه ورودی رقابت‌های جهانی شنا ژاپن شدند.

وی در ادامه گفت: به منظور آماده سازی تیم‌های ملی شنا، شیرجه و واترپلو برای حضور در المپیک آسیایی به میزبانی کشور چین چندین اردوی تدارکاتی داخلی و خارجی پیش بینی کردیم. تیم ملی شنا و شیرجه نیز به منظور رسیدن به آمادگی لازم در چند مسابقات برون مرزی در کشورهای ترکیه و روسیه حضور یافتند. همچنین تیم دوم صربستان برای برپایی یک اردوی مشترک با ملی پوشان واترپلو ایران به تهران سفر کرد. این برای نخستین بار بود یک تیم سطح اول واترپلو جهان برای برپایی اردوی مشترک به ایران می‌آید.

رضوانی در خصوص عملکرد ملی پوشان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: در این مسابقات ملی پوشان شنا ایران موفق به جابجایی دو رکورد ملی شدند. تیم ملی واترپلو نیز علی رغم عملکرد خوب و قابل قبول خود در دیدار رده بندی در ضربات پنالتی بازی را به قزاقستان واگزار کرد و چهارم شد.

محسن رضوانی با اشاره به درخشش کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا خاطر نشان کرد: پایان سال 1402 برای ورزش‌های آبی ایران بسیار درخشان بود. کاوران ورزشی ایران در رقابت‌های رده‌های سنی آسیا به میزبانی کشور فیلیپین خوش درخشیدند و در مجموع 3 رشته موفق به کسب 19 مدال رنگارنگ شدند. نسل طلایی شنای ایران در این مسابقات 12 مدال(1طلا، 4 نقره و 7برنز) کسب کرد و سامیار عبدلی برای نخستین بار نشان طلای ماده سرعت این رقابت‌ها را بر گردن آویخت. ملی پوشان شنای با کسب 12 مدال رکوردی در تعداد مدال آوری در این رقابت‌ها را به ثبت رساندند. شیرجه روهای جوان ایران نیز با کسب 6 مدال رنگارنگ(2طلا، 3نقره و 1برنز) عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند و سام واژیر شیرجه رو آینده دار ایران عنوان برترین ورزشکار در رشته شیرجه این مسابقات را از آن خود کرد. اما مدال نقره جوانان واترپلو در این مسابقات افتخار آفرینی کاوران ورزشی ایران را کامل کرد. ملی پوشان واترپلو ایران در فینال این مسابقات با توجه به یک بازی جذاب و دیدنی حریف ژاپن یکی از قدرتهای برتر آسیا نشدند و نایب قهرمان این دوره از مسابقات رده‌های سنی شدند.


رضوانی در پایان بیان کرد: فدراسون در سال 1402 در بخش داخلی نیز مسابقات فراوانی در سه‌رشته و در دو بخش آقایان و بانوان برگزار کرد. برگزاری دو دوره مسابقات جام شنا آزادی با حضور بیش از 500 شناگر از سراسر کشور، به نوبه خود نشان از استقبال ورزشکاران از این رشته جذاب و دیدنی دارد همچنین لیگ شنا امسال در سه دوره پیگیری شد. برگزاری لیگ واترپلو در رده‌های سنی زیر 14سال، زیر 16 سال، زیر 18 سال، زیر 20 سال و سی و سومین دوره لیگ برتر واترپلو بزرگسالان خود گواه گسترش این رشته و پایه سازی برای کسب موفقیت در این ورزش است.

نظر شما