شناسهٔ خبر: 65865017 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افزايش 5 درصدي تردد ناوگان اتوبوسي در محورهاي استان مرکزي

صاحب‌خبر -
افزايش 5 درصدي تردد ناوگان اتوبوسي در محورهاي استان مرکزي
خبرگزاری آریا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از افزایش 5 درصدی تردد ناوگان اتوبوسی در محورهای استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به گزارش تحلیل تردد در جاده‌های استان اظهار کرد: از ابتدای 24 اسفند ماه سال گذشته که طرح نوروزی آغاز شد تا پایان پنجم فروردین ماه سال جاری هشت میلیون و 45 هزار و 859 تردد در 70 محور شریانی استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش را نشان می دهد.
وی افزود: طی این بازه زمانی 33 هزار و 785 تردد ناوگان اتوبوسی توسط سامانه های ترددشمار ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: طی این مدت تردد ناوگان سنگین با کاهش 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن بیش از یک میلیون و 52 هزار مورد رسیده است.
به گفته جهانی تعداد خودروهای ورودی به استان بیش از یک میلیون و 674 دستگاه و تعداد خودروهای خروجی از استان یک میلیون و 869 هزار و 920 دستگاه بوده است.
وی با بیان اینکه از مجموع ترددهای استان، 712 هزار و 566 وسیله به مرکز استان(اراک) وارد شدند اضافه کرد: 825 هزار و 404 دستگاه نیز از مرکز استان خارج شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی میانگین سرعت خودروها در محورهای استان را 88 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: این در حالی است که سرعت متوسط در کشور 79 کیلومتر بر ساعت بوده است که نشان می دهد در راههای استان مرکزی سرعت خودروها 9 کیلومتر بیش از میانگین کشوری است.
جهانی آزادراه تهران ساوه را با بیش از 505 هزار تردد و سلفچگان-اراک را با نزدیک به 381 هزار تردد دو محور پرتردد استان عنوان کرد.

نظر شما